کد خبر: ۶۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۹
سكوت «ایران» ناگهان شكست...

هراس ارگان دولت از جریان تخریب!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یك روز پس از حملات روزنامه‌های جناح راست به «سیدمصطفی تاج‌زاده»،عضو شورای مركزی جبهه‌مشاركت، كه طی آن مدعی شده بودند تاج‌زاده اظهارات توهین‌آمیزی علیه رییس‌جمهوری، یكی از مراجع تقلید و حتی مقام معظم رهبری داشته است، روزنامه «ایران»،ارگان دولت، به این بهانه گزارشی تدارك دید و تیتر اول خود را به نقل از چند فعال سیاسی و دانشگاهی حامی دولت، چنین انتخاب كرد: «تخریب سیاسى، دستور كار افراطى‌ها». 

در لید این گزارش به نقل از گروه سیاسی روزنامه «ایران» می‌خوانیم:«در روزهاى اخیر موج جدیدى از تخریب علیه دولت و دیگر اركان نظام را از سوى برخى چهره‌هاى سیاسى شاهد بودیم كه نه تنها مرز نقد را در نوردیده بلكه به حریم تهمت، تخریب و بعضاً فحاشى نیز وارد شده‌اند. به نظر مى‌رسد این گونه رفتارها به نوعى تزریق تشنج به فضاى سیاسى جامعه است». 

این گزارش درحالی به‌عنوان تیتر اول روزنامه «ایران» به انتقاد از جریان تخریب می‌پردازد كه روزنامه ارگان دولت و سایر رسانه‌های همسو با آن، هیچ‌گاه در ماه‌های اخیر به تخریب‌ها و توهین‌های منتشرشده از سوی سایت‌هایی چون «رجا‌نیوز»،«انصارنیوز»،«سپهر» و چهره‌هایی چون «فاطمه رجبی»،همسر سخنگوی دولت، واكنش نشان نداده‌اند. تهمت‌ها و تخریب‌هایی كه متوجه چهره‌های باسابقه نظام و انقلاب همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقایان خاتمی، كروبی، حسن روحانی و... شده و حتی اخیرا مرجع عالیقدر تقلید،آیت‌الله صانعی، را هدف گرفته است.

خلاصه‌ای از اظهارنظرهای نقل شده در گزارش روزنامه ارگان دولت، از این قرار است: 

«على عباسپور تهرانى‌فرد»، رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: مرز نقد و توهین جداست؛ ممكن است با همه عملكرد دولت موافق نباشیم اما این موضوع نباید موجب توهین به فردى كه رأى ملت را دارد، شود و از دایره نقد خارج شویم و عملكرد دولت را به سخره بگیریم. شاهد بودیم كه ۵۰ اقتصاددان سیاست‌هاى اقتصادى را به نقد كشیدند، این موضوع علمى است و دیدیم كه رئیس‌جمهور جلسه‌اى گذاشتند و پاسخ منتقدان را دادند و چنین حركتى شایسته یك جامعه پیشرفته و دموكراتیك است.

«هادى حق‌شناس»،عضو فراكسیون اقلیت مجلس: در سال هاى اخیر توسط دوجریان سیاسى شاهد شكلگیرى این بحث‌ها و توهین و تخریب بوده‌ایم و از جمله شاهد بودیم برخى سایت‌هاى خبرى به مسئولان سیاسى كشور و چهره‌هاى ملى توهین مى‌كنند. از این رو، اینگونه حركت‌ها محكوم است. قطعاً دولت دستاوردهایى داشته است كه منتقدان مى‌توانند در كنار اشاره به این دستاوردها، نقدهاى خود را مطرح و استدلال‌هاى خود را درباره میزان تحقق شعارها و تناسب دستاوردها با استعدادها و قابلیت ها بیان كنند. دولت نیز باید نقدهاى منصفانه را بپذیرد. كسانى كه معتقد به نظام، انقلاب و آرمان هاى امام(ره) باشند هرگز به مرز فحاشى و توهین وارد نمى‌شوند و كسانى كه توهین و تخریب مى‌كنند، ابتدا خود از این توهین و تخریب آسیب مى‌بینند.

«سید كمال سجادى»، سخنگوى جبهه پیروان خط امام و رهبرى: جناح رقیب چون در ۸ سالى كه دولت را در دست داشت، توفیقاتى كه مورد رضایت مردم باشد را كسب نكرد و قدرت را از دست دادند، حال براى بازگشت دوباره به قدرت، یك لحن خشن و تخریب گرایانه‌اى را انتخاب كردند. انتقاداتى هم كه صورت مى‌گیرد، انتقاد نیست و صرفاً جنبه تخریب و تضعیف دارد، چرا كه آنها كار خوب دولت را هم زیر سؤال مى‌برند و به جاى دادن راه حل و پیشنهاد، تنها تخریب مى‌كنند و اخلاق سیاسى را هم رعایت نمى‌كنند. جناح رقیب انتقادات سریالى را در مجلس و رسانه‌ها علیه دولت شروع كرده است. آنها دائماً مى گویند رسانه نداریم، درحالى كه تا مى‌خواهند مطالب منتقدانه خود را در رسانه‌هاى داخلى و خارجى انعكاس مى‌دهند.

«سعید سهراب‌پور»،رئیس دانشگاه صنعتى شریف: متأسفانه برخى‌ها تمایل دارند كه اقدام‌هاى مثبت دولت را نبینند و به سیاه‌نمایى روى آورده‌اند. وقتى كه مقام معظم رهبرى بارها از دولت به خاطر تلاش و فعالیت‌هاى سازنده تقدیر كرده است، واضح است كه دولت در این راستا حركت مى‌كند.

گفتنی است در این گزارش، نقل قول‌های هم از «علیرضا ذاكر اصفهانى»، رئیس مركز بررسى‌هاى استراتژیك ریاست جمهورى، آمده كه ارتباطی با موضوع ندارد و متوجه انتقادات فعالان احزاب از اظهارات ضدحزبی اخیر احمدی‌نژاد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین