کد خبر: ۶۴۹۷۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

ارجاع پرونده نحوه جذب حسین فریدون در مقطع دکترا به قوه قضاییه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تایید کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر تخلف در نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا، پرونده وی را به قوه قضاییه ارجاع دادند.
ارجاع پرونده نحوه جذب حسین فریدون در مقطع دکترا به قوه قضاییه
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون آموزش در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری را بررسی کرده و در نهایت با اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ارجاع پرونده وی به قوه قضاییه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متن گزارش تهیه شده در خصوص پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری را در جریان جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.

در قسمت جمع بندی این گزارش آمده است که کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری با بررسی تمامی مستندات قابل دسترسی و استماع اظهارات مسئولان ذی ربط اعلام می دارد در موضوع ارجاعی در خصوص پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا تخلفات و عدم رعایت شئونات قانونی در موارد ذیل ثابت شده و کمیسیون در صورت رای مثبت نمایندگان خواستار ارسال پرونده به قوه قضاییه و مرجع ذی صلاح اداری است:

1. اظهار معدل غیر واقعی برای دوره کار شناسی در حین ثبت نام توسط آقای حسین فریدون

2.تخلف از مفاد تعهد کتبی و محضری ثبت شده به شماره 192506 مورخ 1394/12/12 مبنی بر عدم اشتغال به هر گونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصی، دولتی و عمومی توسط آقای حسین فریدون.

3. عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط قانونی توسط «دانشگاه شهید بهشتی» در مطابقت اطلاعات اظهار شده توسط داوطلب با اسناد و مدارک مثبته.

4. عدم رعایت مراحل سنجش علمی به صورت کامل برای داوطلب توسط دانشگاه شهید بهشتی

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس آیئن نامه داخلی مجلس با ارجاع بند ۳ و ۴ تخلفات نام برده به قوه قضائیه با اکثریت آرا موافق کردند.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

«بخش اول

طرح مسأله

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نظر به وظیفه ذاتی خود مذکور در بند 6 ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس و از باب نظارت و کسب اطلاع از کم و کیف امور کشور و نظر به وجود ابهاماتی در خصوص نحوه پذیرش آقای حسین فریدون (دستیار ویژه وقت رئیس جمهور) در مقطع دکتری، در تاریخ 1395/5/4 طی نامه‌ای به وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری، موارد دارای ابهام را استعلام می‌کند. این وزارتخانه در تاریخ 1395/5/30 مراحل ثبت‌نام نامبرده را به شرح ذیل گزارش می‌کند:

شرکت در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز در مجموعه علوم سیاسی در سال 1392

انتخاب 5 کد رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت

درخواست نامبرده از سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون اختصاصی پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی

اعلام سازمان سنجش آموزش کشور به پردیس دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر دارا بودن حد نصاب معرفی دوره شبانه دانشگاه گیلان برای ایشان و امکان استفاده از نتایج آزمون نیمه‌متمرکز در صورت کسب حداقل شرایط و ضوابط دانشگاه شهید بهشتی و عبور از مرحله گزینش علمی با توجه به سهمیه ایثارگری و وضعیت علمی نامبرده

تأیید گروه و دانشکده علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر پذیرش نامبرده

ثبت‌نام در دانشگاه شهید بهشتی در رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکتری

اخذ و قبولی 18 واحد مقطع دکتری

ابلاغ دانشگاه شهید بهشتی به نامبرده مبنی بر امکان شرکت نامبرده در آزمون جامع

همچنین این وزارتخانه در تاریخ 1395/6/10 تصویری از مدارک قبولی مشارالیه در امتحان جامع دانشگاه شهید بهشتی را به کمیسیون ارسال می‌کند.

11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظر به ابقاء ابهامات در این خصوص، طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس در تاریخ 1395/9/21 درخواست اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی در این خصوص را نمودند که این درخواست در تاریخ 1395/9/24 به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ارجاع شد.

بخش دوم

اقدامات کمیسیون در خصوص تهیه گزارش:

کمیسیون پس از ارجاع موضوع از سوی هیأت رئیسه به بررسی همه‌جانبه پرونده پرداخت و با انجام مکاتبات چند باره با دستگاه‌های ذیربط نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه شهید بهشتی و همچنین تشکیل جلسات متعدد با مسؤولان دانشگاهی و اجرایی مرتبط با پرونده (نظیر رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده و معاونان پژوهشی و دانشجویی و مدیران و رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط) موضوع را مورد بررسی قرار داد. نتایج حاصل از این بررسی به طور خلاصه به شرح ذیل است. (ضمناً مستندات به پیوست به مرجع ذیصلاح ارسال خواهد شد).

آقای حسین فریدون متولد 1336 داوطلب آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال تحصیلی 93-1392 به شماره داوطلبی 289952 در کدرشته امتحانی 2117 مجموعه «علوم سیاسی در کلیه گرایش‌ها» شرکت کرده است.

نامبرده در مرحله تکمیل ظرفیت برای نوبت دوم (شبانه) دانشگاه گیلان در رشته روابط بین‌الملل (با در نظر گرفتن شرایط 30 درصد جانبازی و با سهمیه 2 ایثارگران) برای طی مراحل مصاحبه معرفی شده است.

علی‌رغم اعلام دانشگاه گیلان مبنی بر کان‌لم‌یکن تلقی شدن پذیرش و ثبت‌نام در صورت عدم مراجعه برای مصاحبه شفاهی، ایشان برای شرکت در مصاحبه، در دانشگاه گیلان حاضر نمی‌شوند.

نامبرده پس از عدم ثبت‌نام در دانشگاه گیلان، طی درخواستی از سازمان سنجش پذیرش کشور، خواستار معرفی به دانشگاه شهید بهشتی برای شرکت در آزمون اختصاصی پردیس خودگردان این دانشگاه و برای تحصیل در رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکتری می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 1393/1/31 طی نامه‌ای به صورت محرمانه - مستقیم، خطاب به رئیس وقت دانشگاه شهید بهشتی آقای محمد مهدی طهرانچی، ضمن اشاره به درخواست آقای حسین فریدون برای ثبت‌نام در پردیس دانشگاه شهید بهشتی و اعلام معدل کارشناسی با نمره 17/38 و کارشناسی ارشد با معدل 17/75، اعلام می‌دارد که «استفاده از نمره آزمون دکتری سال 1392 برای پذیرش نامبرده با رعایت سایر ضوابط و شرایط آن دانشگاه شهید بهشتی اعلام می‌کند: لطفاً این نامه به صورت محرمانه به گروه فرستاده شده و در صورت مثبت بودن نامبرده جهت مصاحبه، به اطلاع جناب آقای دکتر فریدون جهت هماهنگی برسد». (منظور از دکتر فریدون در این یادداشت آقای عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر وزارتی است).

لازم به ذکر است، معدل کارشناسی اعلام شده از سوی سازمان با معدل واقعی تطابق ندارد و مطابق دانش‌نامه صادره از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 1373/5/30 معدل ایشان با گذراندن تعداد 147 واحد درسی با میانگین کل 13/33 بوده است. سازمان سنجش دلیل این امر را خوداظهاری آقای حسین فریدون هنگام اعلام معدل کارشناسی در سامانه سازمان اعلام کرده و وظیفه کنترل صحت اطلاعات پس از قبولی را مطابق دستورالعمل‌ها بر عهده دانشگاه شهید بهشتی می‌داند.

رئیس وقت دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه، آقای عباس عرب‌مازار طی پی‌ نوشتی در هامش‌نامه سازمان سنجش در تاریخ 1393/2/9، موضوع را «جهت اقدام لازم» به مدیر وقت گروه علوم سیاسی ارجاع می‌دهد.

در تاریخ 1393/2/9، موضوع را «جهت اقدام لازم» به مدیر وقت گروه علوم سیاسی ارجاع می‌دهد.

در تاریخ 1393/2/16 مدیر وقت گروه طی یادداشتی اعلام می‌دارد که «آزمون کتبی و شفاهی پردیس انجام شده و اسامی برگزیدگان نیز اعلام شده است و در این شرایط راه معقول و مقبولی برای این پذیرش، مقدور و متصور نیست. (ضمناً) شاید افراد زیادی باشند که شرایط ایشان را داشته باشند پس اولی است که سازمان چنین امکانی را برای همه فراهم نماید. همچنین در سطر آخر (نامه سازمان سنجش کشور) قید شده است: با رعایت سایر ضوابط و شرایط آن دانشگاه. بر اساس همین جمله چون شرایط دانشگاه، آزمون کتبی و شفاهی بوده، بنابراین درخواست مذکور با آن شرایط تطابق ندارد»ـ

در تاریخ 1393/2/22 رئیس وقت دانشکده در هامش‌نامه رئیس گروه از ایشان درخواست می‌کند که در صورت عدم تمایل به مصاحبه از طرف گروه صورتجلسه گروه برگزارکننده آزمون دکتری در این خصوص ضمیمه شود.

کمیته تحصیلات تکمیلی گروه علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 1393/2/27 تشکیل جلسه داده و طی مصوبه خود که به امضای اعضای گروه رسیده است و در تاریخ 1393/2/31 به رئیس وقت دانشکده ارسال شده است. اعلام می‌دارد: «با توجه به آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی و علمی و اعلام نتایج نهایی نوبت دوم 93-1392 دکتری روابط بین‌الملل پردیس دانشگاهی، در این مرحله امکان هیچ‌گونه تجدیدنظر در نتایج اعلام شده ندارد و لذا پذیرش درخواست ایشان در این دوره امکان‌پذیر نمی‌باشد. بدیهی است ایشان می‌توانند در نوبت بعدی آزمون این رشته شرکت نماید».

در همین تاریخ یعنی 1393/2/31 معاون پژوهشی دانشکده مصوبه گروه را به همراه سایر مدارک به معاون وقت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ارسال می‌کند.

در تیر ماه 1393 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تغییر می‌کند.

در تاریخ 1393/6/16 موضوع مجدداً از سوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی جدید به رئیس دانشگاه ارجاع می‌شود.

در تاریخ 1393/6/22 مدیر وقت گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در یادداشتی خطاب به رئیس وقت دانشگاه اظهار می‌دارد که «پیرو پی‌نوشت معاون محترم آموزشی دانشگاه در خصوص وضعیت آقای حسین فریدون، چون از نظر ایشان شرایط احراز شده است و سازمان سنجش در این خصوص مجوز داده‌اند، طبعاً مانعی برای حضور آقای حسین فریدون در دوره دکتری روابط بین‌الملل پردیس دانشگاه شهید بهشتی نیست».

در همان تاریخ یعنی 1393/6/22 رئیس وقت دانشکده طی نامه‌ای خطاب به معاون وقت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اظهار می‌دارد: «پیرو پی‌نوشت جنابعالی برنامه مورخ 1393/2/31 دانشکده در خصوص آقای حسین فریدون و با توجه به نظر مدیر محترم گروه علوم سیاسی ثبت‌نام ایشان در دوره دکتری روابط بین‌الملل پردیس 2 از نظر دانشکده بلامانع است».

و در نهایت پس از طی مراتب اداری در تاریخ 1393/6/25 رئیس وقت دانشگاه شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به معاون وقت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام می‌کند: « با توجه به نظر رئیس محترم دانشکده و بلامانع بودن ثبت‌نام ایشان از نظر دانشکده در پردیس ثبت‌نام به عمل آید». این دستور و در این تاریخ به این معناست که داوطلب در آزمون تحصیلی 93-1392 شرکت کرده لکن پذیرش و ثبت‌نام او برای سال تحصیلی 94-1393 صورت گرفته است.

نامبرده پس از ثبت‌نام در دانشگاه با حضور در دفتر اسناد رسمی شماره 36 تهران متعهد می‌شود: «از اشتغال به هر گونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصی، دولتی و عمومی خودداری نموده و صرفاً به امر تحصیل اشتغال داشته باشد».

بخش سوم

جمع‌بندی و اعلام نظر

کمیسیون آموزش و تحقیقات با بررسی تمام مستندات قابل دسترسی و استماع اظهارات مسؤولان ذیربط اعلام می‌دارد در موضوع ارجاعی در خصوص «پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری»، بروز تخلفات و رعایت شئونات قانونی در موارد ذیل واقع شده و کمیسیون در صورت رأی مثبت نمایندگان، خواستار ارسال پرونده به قوه قضائیه و مرجع ذیصلاح اداری است:

1.اظهار معدل غیرواقعی برای دوره کارشناسی حین ثبت‌نام توسط آقای حسین فریدون

2. تخلف از مفاد تعهد کتبی و محضری ثبت شده به شماره 192506 مورخ 1394/12/12 مبنی بر عدم اشتغال به هر گونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصی، دولتی و عمومی توسط آقای حسین فریدون.

3. عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط قانونی توسط «دانشگاه شهید بهشتی» در مطابقت اطلاعات اظهار شده توسط داوطلب با اسناد و مدارک مثبته.

4. عدم رعایت مراحل سنجش علمی به صورت کامل برای داوطلب توسط دانشگاه شهید بهشتی»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
1
5
مدرکش نیز باید باطل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
5
ان شاءالله دعای خیر همه مومنین و متدینین همواره بدرقه راه همه شریفان و درستکاران و درستکرداران باشد. الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
«از اشتغال به هر گونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصی، دولتی و عمومی خودداری نموده و صرفاً به امر تحصیل اشتغال داشته باشد». ??? 90% افراد وقتی پشت میز می نشینند از انها با عنوان آقای ..... نام برده میشود و 3-4 سال بعد هم می گویند آقای دکتر... // برای چند نفر سراغ دارید این بند قانونی اجرا شده است. گر حکم شود که مست گیرند ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
خوبان و درستکاران همواره در پناه خداوند متعال هستن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین