براساس اعلام مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، از تعداد ۴۱ هزار فقره تسهیلات قابل پرداخت به سرپرستان خانوار معرفی شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها که به دلایلی از جمله مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کدملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده و سایر خطاها امکان پرداخت آن از سوی بانک های عامل میسر نشده است، با پیگیری های بعمل آمده و با همکاری بانک های عامل مشکلات مربوط ۳۵ هزار و ۶۰۱ فقره از تسهیلات مزبور تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ رفع و تسهیلات ده میلیون ریالی به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.
بانک مرکزی تأکید کرده در تلاش است تا ایرادات مربوطه در خصوص اعطای مابقی تسهیلات مزبور به تعداد ۵هزار و ۳۹۹ را نیز با هماهنگی سازمان هدفمندسازی یارانه رفع و به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.
گفتنی است تا کنون با همکاری مجموعه نظام بانکی به ۱۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۶۴۸ سرپرست خانوار یارانه بگیر تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت شده است.
پرداخت وام یکمیلیونی قرض الحسنه به خانوارهای یارانهبگیر یکی از برنامههای حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.
وزارت رفاه از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال فرمایید. » به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده است.
پس از ارسال پیامکها، سرپرستان خانوار باید فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (۶۳۶۹) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره ۶۳۶۹ پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت میکنند.