کد خبر: ۶۴۹۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹

موج دوم شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به افزایش موارد مبتلایان به کرونا ویروس در استان در دو هفته اخیر، به نظر می‌رسد در موج دوم شیوع کووید-۱۹ در استان قرار داریم.
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم میری علی آباد گفت: تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در استان به ۷۲۰ نفر رسید که ۴۹۱ نفر از این افراد در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران، ۱۵۲ نفر در زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز و ۷۷ نفر در ایرانشهر، نیک شهر، سرباز، کنارک، چابهار زندگی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، وی با بیان اینکه ۶۴۵ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص شدند یا در منزل در خود قرنطینگی به سر می‌برند ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ بیمار با آزمایش مثبت کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و متاسفانه تا کنون ۵۳ نفر نیز از هم استانی‌های ما که آزمایش مثبت کرونا داشته اند نیز جان خود را از دست داده اند.

موج دوم شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بر اساس مطالعه وزارت بهداشت و طبقه بندی شهر‌های کشور بر حسب اینکه تعداد بستری شدگان هر روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در دو هفته یک مورد یا کمتر بوده باشد وضعیت سفید اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید به معنای عدم انتقال ویروس در آن منطقه نیست و صزفا وضعیت اپیدمیولوژیک هر شهرستان را نشان می‌دهد و بر این اساس مجوزی برای عدم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از طرف مردم نیست، هرچند بعضی از فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند با رعایت دقیق دستورالعل‌های ابلاغی آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
متاسفانه مردم این استان کرونا را خیلی جدی نگرفته اند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین