کد خبر: ۶۴۹۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
در برخی از استان‌ها شاهد افزایش کرونا خواهیم بود

حریرچی: گرما تأثیری بر کرونا ندارد/احتمال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پائیز و زمستان

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد،‌گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای 38 درجه را دارد، اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی بعدازظهر امروز در حاشیه بازید از بازار ماهی‌فروشان این شهر که به عنوان یکی از کانون‌های پرخطر در شیوع کرونا شناخته شده، اظهار کرد: یکی از کانون‌های اصلی شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، بازار ماهی‌فروشان این شهر بود که حدود 107 مورد بیمار با اقدام به موقع و سریع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شناسایی شد و خوشبختانه هر 107 مورد شامل خانواده‌ها و کارکنان این بازار در قرنطینه قرار گرفتند.

وی افزود: اگر این بیماریابی و سیستم فعال شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان نبود، ممکن بود کرونا به چند هزار نفر منتقل شود.

حریرچی: گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد/ افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پائیز و زمستان

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان این که بحمدالله افراد شناسایی شده دوره نهفتگی خود را طی کرده‌اند و وضعیت جسمانی مطلوبی دارند، خاطرنشان کرد: به زودی می‌توان با برخی اصلاحات و انجام پروتکل‌های بهداشتی شاهد بازگشایی این بازار باشیم.

حریرچی اضافه کرد: فعلا تا کشف واکسن مؤثر و در دسترس قرار گرفتن آن، باید عادت کنیم که با این ویروس با رعایت موارد بهداشتی زندگی کنیم و پیش‌بینی ما هم این است که فعلا در تابستان روند نزولی خواهد داشت و اگرچه ممکن است در برخی از استان‌ها شاهد افزایش موارد شناسایی باشیم اما در روند کلی کشور اثری نخواهد گذاشت.

وی همچنین گفت: از فصل سرما به دلیل خصوصیت فیزیکی و بازگشایی مدارس و دانشگاهها برآورد ما این است که یک افزایش در شمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم که بعید است به اندازه طغیان ابتلا به این بیماری در اسفند 98 برسد، چون شاهد همکاری خوب مردم هستیم و نکات بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند و رعایت اصول ایزوله و شستن دست و استفاده از ماسک توسط مردم سبب کاهش بروز این بیماری شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند رو به رشد ابتلا در بندرعباس، ضمن رد تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای 38 درجه را دارد اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم البته برخی ویروس‌ها نظیر ویروس آنفولانزا در فصل سرما شیوع بیشتری دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
انگار کرونا را خودتتان آوردید وکنترل می کنید که وعده عودش را در پاییز می دهید مگه الان تموم شده هرروزکه کلی انسان بی گناه را راهی دیار باقی می کنید ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین