کد خبر: ۶۴۹۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

نصرالله: اقدام آلمان علیه حزب‌الله قابل پیش‌بینی بود

دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن اقدام دولت آلمان در تروریست خواندن این گروه برجسته محور مقاومت در منطقه گفت: تصمیم آلمان در این باره قابل پیش بینی و تن دادن به خواسته‌های آمریکا بود.
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن نصرالله در سخنانی که از شبکه المنار پخش شد، اقدام برلین را تن دادن به خواسته‌های آمریکا دانست و گفت: تصمیم دولت آلمان محور مقاومت در منطقه را هدف قرار داده و بخشی از جنگ آمریکایی_اسرائیلی علیه مقاومت به شمار می‌رود.

وی ادعای آلمان علیه حزب الله را فاقد هرگونه سند و کاملا سیاسی خواند و آن را در جهت راضی کردن رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد.

نصرالله: اقدام آلمان علیه حزب‌الله قابل پیش‌بینی بود

نصرالله گفت: طبیعی است که ما به دلیل ایستادن در مقابل طرح سلطه آمریکا و اسرائیل در فهرست تروریسم و تحت فشار قرار گیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان ما هنگامی که می‌گوییم تشکلی در آلمان، فرانسه و یا کشور دیگر نداریم، در این باره کاملا صادق هستیم.

وی با تاکید بر موضوع فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام افزود: آرمان فلسطین همچنان اصلی‌ترین موضوع برای ما به شمار می‌رود.

وی با قدردانی از همه دولت ها، جنبش‌ها و تشکل‌ها و کسانی که اقدام اخیر آلمان علیه حزب الله را محکوم کردند گفت که ما در خط دفاع از کشورمان و در مقابل رژیم صهیونیستی خواهیم ایستاد.

نصرالله با بیان اینکه ما هیچ ارتباطی با افراد بازداشت شده در آلمان نداریم، از لبنانی‌های مقیم آلمان خواست نگران نباشند و به روش‌های قانونی با هر گونه اتهام علیه خود مقابله کنند.

دبیرکل حزب الله، از دولت لبنان خواست از اتباع لبنان در آلمان در این زمینه حمایت کند به طور جدی برای دفاع از آن‌ها وارد عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدام آلمان تاثیری بر موضع حزب الله نخواهد داشت گفت: ما با بلند پروازی‌های اسرائیل و طرح آمریکا برای سلطه بر منطقه مقابله خواهیم کرد و فلسطین همچنان موضوع اصلی و کلیدی باقی خواهد ماند و این تصمیم باعث اصرار بیشتر ما بر مقاومت و دفاع از این موضوع مقدس خواهد شد.

وی همچنین به مسائل داخلی لبنان پرداخت و با استقبال از برنامه اصلاحات دولت حسان دیاب نخست وزیرگفت: دولت، یک طرح تقریبا همه جانبه و گسترده‌ای را ارایه کرده که این موضوع به عنوان یک گام مهم برای دولت به شمار می‌رود. اما (اجرای) این طرح نیاز به وفاق ملی دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان ارایه طرح اقتصادی اخیر دولت را در حالی که کشورش و جهان درگیر مقابله با ویروس کرونا است، اقدامی مثبت و مهم برشمرد.

نصرالله با رد اتهامات رسانه‌ای و سیاسی علیه حزب الله مبنی بر دخالت در امور کشور، اتهام‌های مطرح شده علیه نیروی مقاومت در بخش بانکی را بی اساس خواند و گفت حزب الله فعالیت بانکی ندارد.

وی افزود: در هفته‌های اخیر اتهام‌های زیادی علیه حزب الله مطرح شد، ازجمله اینکه حزب الله می‌خواهد سیستم بانکی را از بین ببرد، یا اینکه می‌خواهد قصد بخش بانکی را نابود کند و از آن انتقام بگیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآورشد که ما هیچ تلاشی برای کنترل و یا انتقام گرفتن از سیستم بانکی انجام نداده ایم. بخش بانکی در رویه‌های بانکی مربوط به ما تاکنون در راستای مطالبات آمریکایی‌ها اقدام کرده تا حدی که این روند به دشمنی علیه حزب الله رسیده است.

نصرالله متهم کردن حزب‌الله به دریافت دلار از دولت و ارسال آن به سوریه و ایران را نیز بی اساس خواند.

وی همچنین با یادآوری ضرورت مبارزه با فساد، از گروه‌های سیاسی و مردم لبنان خواست به دولت در این باره فرصت بدهند.

نصرالله با انتقاد از بخش بانکی افزود که این بخش دولت را در حل بحران موجود یاری نمی‌کند و یکی از بزرگترین ذینفعان سیاست پولی در لبنان از سال ۱۹۹۳ به شمار می‌رود.

دبیرکل حزب الله با یادآوری تورم و افزایش قیمت کالا‌ها در لبنان، کاهش نرخ لیره در برابر دلار و احتکار کالا از سوی برخی تجار را از جمله دلایل این امر دانست.

نصرالله گفت: دولت باید نقش خود را در مقابله با افزایش قیمت کالا‌ها ایفا و برنامه‌ای اساسی را برای مقابله با افزایش قیمت‌ها تنظیم کند.

وی مقابله با افزایش قیمت‌ها و نظارت برا آن را اولویت دولت در این زمینه برشمرد و آمادگی حزب الله را برای کمک به دولت در این زمینه اعلام کرد.

دبیرکل حزب الله بحران مالی موجود و نا آرامی‌های اخیر را تهدیدی علیه کشورش اعلام و تاکید کرد که لبنان نیاز به آرامش و همکاری دارد و باید فرصت نجات کشور را به دولت بدهیم.

نصرالله جلوگیری از تنش و ناآرامی را امری ضروری بر شمرد و ادامه داد که حزب الله در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
سر خوردگان و تحقير شدگان جنگ دوم جهاني اكنون چاره اي جز اطاعت از صهيو نيزم و امپرياليسم ندارند . مي تونستن ابر قدرت جهان باشن ولي از هول حليم افتادن توي ديگ .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین