کد خبر: ۶۴۹۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
منتقد سینما و تلویزیون:

سریال های اجتماعی با چاشنی طنز بهترین گزینه برای پخش در ماه رمضان است!

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به نحوه چیدمان کنداکتور صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه تلویزیون هربار خواسته یک اثری تولید کند فضای آن را غم زده پوشش می دهد، درحالی که باید سریال های اجتماعی_خانوادگی با چاشنی طنز پخش کند.
آفتاب‌‌نیوز :

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به نحوه چیدمان کنداکتور صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تلویزیون همواره در قبال همسویی با مناسبت ها ناتوان ظاهر شده است. در سال های بسیار دور ما شاهد سریال ها و فیلم هایی در تلویزیون بودیم که کمابیش از منظر محتوا تا حدی مناسب فضای ماه مبارک رمضان بوده است اما سالهاست که دیگر از این نوع تولیدات در تلویزیون مشاهده نمی شود.

سریال های اجتماعی با چاشنی طنز بهترین گزینه برای پخش در ماه رمضان است!

او ادامه داد: چنانچه قرار باشد برای این ماه یا دیگر مناسبت ها، برنامه، فیلم یا سریالی تولید شود باید از آغاز سال به صورت مستمر و گسترده ادامه داشته باشد نه اینکه در روزها و دقایق پایانی چیزی سره بندی شود و به عنوان سریال مناسبتی ارائه شود.

این منتقد با اشاره به دو قسمت پایانی سریال «پایتخت» گفت: اگر قرار است «پایتخت» که قسمت های پایانی آن به ایام ماه رمضان موکول شده است، ارائه شود باید ویژگی های معنایی و محتوایی متناسب با این ماه را داشته باشد.

او افزود: از آنجایی که در قسمت های ابتدایی مسائل معنوی و فرهنگی جامعه زیر سوال رفته بعید است سازندگان آن بتوانند یک اثری که مناسب ماه رمضان باشد ارائه دهند. چراکه نمی توان در قسمت های نخست بسیاری از حرمت ها را خدشه دار کرد اما در ماه مبارک رمضان که باید توجه معنایی و محتوایی به جامعه شود، مردم را با این سریال همگام کرد.

جبار آذین بیان داشت: سریال هایی که در ماه رمضان روی آنتن می روند، باید علاوه بر محتوای شاد و مفرح، مسائل معنوی هم مورد توجه قرار دهند. متاسفانه تلویزیون هربار خواسته یک اثری تولید کند فضای آن را غم زده پوشش می دهد، درحالی که می توان حرف های خوب، معنایی و معنوی مناسب جامعه را هم در قالب تراژیک هم طنز عنوان کرد. به همین رو یک سریال خوب اجتماعی و خانوادگی با چاشنی طنز می تواند بهترین خوراک در ماه مبارک رمضان برای مردم روزه دار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین