کد خبر: ۶۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

مادورو: گاردهای امنیتی ترامپ جزء بازداشتی‌های حمله اخیر هستند

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دست داشتن کلمبیا در حمله‌ای شکست‌خورده با قایق به خاک ونزوئلا، نیکولاس مادورو امروز سه‌شنبه اعلام کرد دو شهروند آمریکایی در میان بازداشت‌شدگان این حمله هستند.
مادورو: گاردهای امنیتی ترامپ جزء بازداشتی‌های حمله اخیر هستند
آفتاب‌‌نیوز :

 نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا از این بازداشتی‌ها با عنوان "گاردهای امنیتی ترامپ" یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالیست که وزارت امورخارجه کلمبیا یکشنبه در بیانیه‌ای به نمایندگی از دولت کلمبیا تاکید کرد "ادعاهای حکومت دیکتاتوری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا که تلاش داشته کشور ما را از بابت برخی وقایع بی‌ثبات‌کننده مقصر اعلام کند، رد می‌کند."

دیوسدادو کابیو، رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلاگفت این حمله توطئه مشترک کلمبیا و ایالات متحده آمریکا برای سرنگوی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بود. نیروهای امنیتی ونزوئلا پیشتر از بازداشت هشت تن از جمله دو شهروند آمریکایی در جریان حمله‌ای خبر دادند که هدفش بازداشت مادورو بوده است و بیش از ۲۵ هزار نیرو اکنون برای بازداشت دیگر شورشیان فعال در این کشور بسیج شده‌اند.

مادورو در سخنانی که در توییتر منتشر شد، تاکید کرد: یکی از بازداشتی‌ها در بازجویی اول گفت که دو شهروند آمریکایی در این گروه حمله، گاردهای امنیتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بودند.

رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا همچنین گفت "دولت ایالات متحده کاملا و تماما در این حمله شکست‌خورده مشارکت داشته است" و در ادامه از نیروهایی که این "مزدوران حرفه‌ای آمریکایی‌" را زمین‌گیر کردند، قدردانی کرد.

براساس گزارش‌ها، دو شهروند آمریکایی بازداشتی "لوک دنمن" و "آیرن بری" هستند که هر دو از سربازان سابق نیروهای ویژه آمریکا به شمار می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین