کد خبر: ۶۴۹۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

تلخ و شیرین ۵ قلوهای گچسارانی

خانواده بخصوص پدر ۵ قلوهای گچسارانی که روز دوم اردیبهشت صاحب ۵ فرزند شد با مشکلاتی مواجه است که از مسئولان انتظار کمک و مساعدت دارد.
تلخ و شیرین ۵ قلوهای گچسارانی
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدرضا درخشان»، پدر ۵ قلوهای گچسارانی گفت: ۵ قلوها زندگی ام را عوض کرده اند و شاکر خداوند هستم که ۵ فرزند سالم به من داد.

وی افزود: البته با مشکلاتی برای نگهداری ۵ قلوها مواجهم که انتظار دارم مسئولان حوزه های مختلف کمک کنند تا این ۵قلوها را از لحاظ مختلف نگهداری، بزرگ و تربیت کنم و با آرامش فکری، فرزندان سالم تحویل جامعه دهم.

درخشان اظهارکرد: از روزی که ۵قلوها به دنیا آمدند تاکنون، کسی به ما سر نزده بود تا اینکه دیروز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرماندار شهرستان گچساران و رئیس اداره بهزیستی شهرستان از ۵ قلوها بازدید و سرکشی داشتند که هدیه ۵ میلیون تومانی به ۵ قلوها اعطاء کردند.

پدر این ۵ قلوها با اشاره به مشکلاتی که برای نگهداری ۵ قلوها دارد، خاطرنشان کرد: حداقل به دو پرستار جهت کمک برای نگهداری ۵ قلوها نیاز داریم، هم اکنون مادر خانم و خواهرم در نگهداری آنها به ما کمک می کنند.

درخشان با بیان اینکه هم کنون در خانه ای استیجاری به سر می برم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان گرمسیری هستیم نیاز به کولر گاز داریم، خودرو ندارم و در این شرایط کرونایی برای ایاب و ذهاب ۵ قلوها جهت مراجعه به بیمارستان و پزشک با مشکل مواجه هستم.

وی با بیان اینکه اهل شهرستان کهگیلویه، دارای ۳۹ سال سن و معلم هستم، ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش استان انتظار دارم جهت کمک کردن در نگهداری و بزرگ کردن ۵ قلوها برای مرخصی ویژه مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند چراکه سه روز یا یک هفته کفاف نمی کند.

پدر ۵ قلوها با بیان اینکه شیر خشک، پوشاک و امور درمانی و پزشکی ۵ قلوها تاکنون بیشترین هزینه را در پی داشتند، عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انتظار دارم تمهیداتی بیندیشند تا خدمات بهداشتی و درمانی ۵ قلوها را به ما رایگان ارائه دهند چراکه تاکنون هزینه های سنگینی در این خصوص کرده ام.

درخشان بیان کرد: بعضی اوقات یکی از قل ها که بیدار می شود و گریه می کند ۴ قل دیگر را هم بیدار می کند و به گریه می اندازد که در این شرایط آرام کردن ۵ قلوها سخت است.

وی اظهارکرد: از نقاط مختلف کشور و استان تماس های داشته ام که متقاضی خرید یا هدیه بچه از ما شده اند اما ضمن رد درخواست آنها گفتم با هر سختی باشد نگهداری و بزرگ‌شان می کنم چراکه معتقدم "هر آنکه دندان دهند نان دهد".

تلخ و شیرین ۵ قلوهای گچسارانی

خانواده پنج قلوهای گچسارانی حمایت می‌شود

«نادیا صداقت»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: به همراه فرماندار گچساران به نمایندگی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خانواده پنج قلوهای گچسارانی بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه دولت از طریق بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو حمایت می‌کند، افزود: با کمک سازمان بهزیستی، کمک‌های خاص، یارانه‌های نقدی، بسته‌های حمایتی و مساعدت‌های خدماتی و رفاهی برای چنین خانواده‌هایی به ویژه این خانواده در نظر گرفته می‌شود.

صداقت اظهارکرد: از خانواده پنج قلوهای گچسارانی در حد توان حمایت می‌شود تا با مشکلات کمتری فرزندان خود را بزرگ کنند.

وی بیان کرد: کمک به خانواده‌های چند قلو به منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت بهینه و مناسب از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چند قلو و کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند قلو در یک خانواده انجام می‌شود.

اهداء یک واحد مسکونی به خانواده 5قلوها

همچنین «پژمان نیک اقبالی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: به دستور آقای مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی قرار است که یک واحد مسکونی به خانواده ۵ قلوهای گچسارانی اهداء شود که در حال طی شدن مقدمات اعطاء این هدیه هستیم.

پرداخت کمک معیشتی ماهانه به 5قلوها

«محسن مرادی»، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: برای کمک به ۵ قلوهای گچسارانی از سوی بهزیستی گچساران تشکیل پرونده شده است تا اینکه ماهانه کمک معیشتی به مبلغ ۴۱۶ هزار تومان به این خانواده پرداخت شود.

وی افزود: سه میلیون تومان کمک نقدی به سه قلوها داشته ایم و فعلا ۲۴ قوطی شیر خشک اهدا کرده ایم.

متناسب با شرایط پدر 5قلوها مرخصی داده می شود

«هادی زارع پور»، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با توجه به اینکه پدر ۵ قلوها معلم است، به خبرنگار ایسنا گفت: آقای درخشان پدر ۵ قلوها با مراجعه به آموزش و پرورش شهرستان گچساران و درخواست مرخصی ارائه دهد تا متناسب با شریط این خانواده با مرخصی وی مساعدت خواهد شد.

وی اظهارکرد: کمکهای جزئی کرده ایم و البته هر کمکی دیگری از دستمان بر بیاید به این فرهنگی خواهیم کرد.

گفتنی است که دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ یک زن ۳۴ساله گچسارانی در بیمارستان بی بی حکیمه(س) دوگنبدان نوزادان پنج قلوی خود را سالم به دنیا آورد و نوزادان پنج قلوی این مادر که دومین زایمان خود را پشت سر گذاشت با جراحی سزارین به دنیا آمدند و چهار دختر و یک پسر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
وعده های سر خرمن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین