کد خبر: ۶۴۹۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

بازی محکوم به شکست ترامپ در اتهام زنی به چین

دامن زدن به تنش‌ها در "جنگ سرد" میان آمریکا و چین این روزها به ویژه از سوی طرف آمریکایی ادامه دارد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که شواهد موثقی دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان آمده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز چین را به گمراه سازی جهان و سازمان بهداشت جهانی و مخفی کردن اطلاعاتی از انتشار این ویروس متهم کرده است.
بازی محکوم به شکست ترامپ در اتهام زنی به چین
آفتاب‌‌نیوز :

 از هفته‌ها قبل، هجمه‌های آمریکا علیه چین شدت گرفته است، گاهی چین را به "ساخت" این ویروس و انتشار آن در جهان متهم می‌کنند، گاهی، تهدید به إعمال تحریم‌های اقتصادی علیه چین و کشاندن آن در مقابل دادگاه‌ها برای دریافت غرامت‌های میلیارد دلاری می‌کنند.

به گزارش رای الیوم، اگر پامئپو و رئیس جمهور آمریکا می‌گویند که آژانس‌های اطلاعاتی این کشور شواهد مهمی را دارند که نشان می‌دهد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین آمده است و این اطلاعات موثق است، پس چرا آن را به مراکز و پژوهشگاه‌ها و دانشمندان متخصص به منظور بررسی کردن این اطلاعات ارائه نمی‌دهند؟

مساله مشکوک این است که دولت آمریکا به دستگاه‌های اطلاعاتی برای حقیقت یابی درخصوص کروناویروس تعهد داده است، نه به دانشمندان و مراکز پژوهشی؛ مساله‌ای که ممکن است به نحوی بر محتوای پاسخ مسئولان چینی صحه بگذارد.

مسئولان چینی می‌گویند که دولت آمریکا می‌خواهد توجه‌ها را از شکست خود در رویارویی با کرونا به مطرح ساختن اتهام‌هایی علیه چین معطوف کند، در حالی که این دستگاه‌ها به ویژه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند که کرونا ویروس ساخته دست انسان نیست.

آمارها دروغ نمی‌گوید، زمانی که آمارها اعلام می‌کند که تعداد مبتلایان در آمریکا از یک میلیون شخص گذشته است و تعداد فوتی‌ها تا کنون به ۶۵ هزار تن رسیده است، این مساله نشانگر شکست سخت دونالد ترامپ و دار و دسته‌اش است. او بود که مردم آمریکا را گمراه کرد و خطر این ویروس را کم اهمیت جلوه داد و دولت او بیش از یک ماه تا اتخاذ تدابیر لازم برای رویارویی زودهنگام با این ویروس تردید نشان داد، در حالی که اگر تدابیر لازم اتخاذ می‌شد، جان هزاران قربانی حفظ می‌شد.

چه بسا اتهام‌های ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر تبانی با چین نشانگر حجم دروغ‌های وی است، اگر آمریکا در گذشته ۴۵۰ میلیون دلار به صورت سالانه به عنوان کمک به این سازمان می‌داد، در حالی که چین ۳۸ میلیون دلار می‌دهد، پس چرا این سازمان باید جانبدار چین باشد و نیم میلیارد دلار کمک آمریکا را از دست بدهد؟!

روزنامه رای الیوم مدافع چین نیست بلکه نسبت به ادعاهای آمریکا تردید داریم که شدت تنش‌ها را بیشتر کرده و به بی ثباتی در تمام جهان دامن می‌زند، در حالی که باید همگان با یکدیگر همبستگی کرده و در مقابله با این خطری که تمامی بشریت را تهدید می‌کند، یک دست بایستند.

ترامپ یک دروغ‌گوی حرفه‌ای است، روزنامه‌های آمریکایی بیش از ۳۲۰ دروغ او را از زمان به قدرت رسیدنش مستندسازی کرده‌اند، دیگر چه برسد به مواضع او که دارای رویکرد "احمقانه‌ای" مثل درخواست او از شهروندانش برای نوشیدن یا تزریق موادضدعفونی‌کننده برای از بین بردن کرونا در یک دقیقه است.

این مرد، جهان را به جنگ بزرگ ویرانگری چه با چین یا با روسیه یا با هر دو سوق می‌دهد، به همین دلیل، باید هرچه سریع‌تر او را از این کار منع کرد و به جسارت‌های او پایان داد، این مسئولیت پیش از آنکه مسئولیت جهانیان باشد، مسئولیتی برعهده مردم آمریکا است.

آمریکا جنگ روابط عمومی را به نفع چین باخته است، چراکه چین با هوشمندی بالا و با روش‌های عملیاتی از طریق ارائه کمک‌های پزشکی از جمله تجهیزات به بیش از ۹۰ کشور از جمله کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و اسپانیا، این اوضاع را مدیریت کرد، اما آمریکا جز قلدری و طرح اتهامات دروغین کاری نکرد.

چین به صعود خود برای رسیدن به جایگاه نخست به عنوان ابرقدرت اقتصادی و نظامی و کنار زدن آمریکا از این جایگاه ادامه می‌دهد؛ جایگاهی که آمریکا از سال ۱۹۴۵ یعنی پایان جنگ جهانی دوم، در آن قرار دارد. این صعود چین همه چیز را تبیین می‌کند، به ویژه وضعیت جنون آمیزی که ترامپ و تیمش در حال حاضر دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین