کد خبر: ۶۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۸
سوال روزنامه «رسالت» از کروبی

راى آوردن با «بى‌‌سيم به‌دستان»؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «رسالت» در یکی از یادداشت‌های سیاسی شماره روز یکشنبه 25 شهریورماه خود به انتقادات اخیر «مهدی کروبی»، دبیرکل حزب اعتمادملی، از اظهارات ضدحزبی احمدی‌نژاد اختصاص داده است. 

در بخشی از این یادداشت که به قلم نویسنده گمنامی با امضای « پيام حاجى‌بابا» منتشر شده، آمده است: آقاى کروبى در جمع مسئولان حزب اعتماد ملى در سراسر کشور، به رئيس‌جمهور نهم تاخته و چنين گفته است: «برادر عزيز، شما به حزب احتياج نداريد. راست مى‌گوئيد با آن ديدگاهى که شما داريد و نيروهاى غيبى و بى‌سيم به دستان در هر شهر و روستايى مى‌توانند در پاى صندوق‌هاى راى هر تحول غير منتظره اى را ايجاد کنند ديگر نيازى به حزب نداريد. برادر من بالاتر بگويم شما حتى به مسائل عادى و طبيعى خيلى نياز نداريد... شما احتياج به حزب نداريد اما چه کنيم که معتقد به تفکر امامى هستيم که فرموده است ميزان راى مردم است». 

«رسالت» در پاسخ به اظهارات کروبی این نکات را متذکر شده است:
اولا بايد گفت سخن امام مبنى بر اينکه ميزان راى ملت است، هيچ منافاتى با عملکرد و اعتقادات رئيس‌جمهور نهم ندارد، زيرا ايشان اتفاقا مى‌خواهد راى ملت متبلور شود و تحت تاثير برخى گروه‌هاى خود ساخته جدا از مردم که با اموال مجهول و مشکوک و تحت لواى حزب کار مى‌کنند قرار نگيرند. رئيس‌جمهور با هر نوع حزب و هر تحزبى مخالف نيست، بلکه اگر يک حزب مثلا حزب کارگري، بيانگر واقعى مطالبات و خواسته‌هاى مردم باشد مورد نظر رئيس جمهور است. شاهد اين ادعا آن است که رئيس جمهور خدوم و ساعي، تلاش فراوان مى‌کند و اين طرف و آن طرف مى‌رود تا مشکلات واقعى مردم را دريابد. 

ثانيا چگونه مى‌شود با «بى‌‌سيم به دستان»، 17 ميليون راى جمع کرد؟ آيا اين ادعا همانند همان ادعاى آقاى کروبى در ايام پس از انتخابات نهم نيست که مى‌گفتند در شمارش آرا، مقام بالاتر را داشته است و ناگهان ترتيب عوض شده است؟ 

همانطور که در آنجا هيچ کس از تشکيکى که آقاى کروبى وارد مى‌کرد حمايت نکرد (چون کاملا طبيعى است که در شمارش آرا هر لحظه ممکن است ترتيب نامزدها عوض شود)، در اينجا هم کسى نمى‌تواند بپذيرد با بى‌سيم بتوان 17 ميليون راى جمع کرد. 

ثالثا اگر آقاى کروبى معتقدند آقاى احمدى نژاد با «بى سيم به دستان» در انتخابات موفق شده است، چرا پس از اين مى‌گويد آقاى احمدى‌نژاد در سال 88 توسط مردم بازنده خواهند شد؟ او گفته است: «برادر من سال 88 حتما به ميدان بيا تا آنجا ببينى چطور مردم به تو جواب مى‌دهند که حزب مى‌خواهند يا نمى‌خواهند؟ حتما هم بيا تا جوابت را بگيري». اگر «بى‌سيم» قدرت دارد و حرف اول را مى‌زند در سال 88 هم لابد چنين خواهد شد. يعنى آقاى کروبى در اين ادعا نسبت به سال 88، به طور ضمنى پذيرفته است که پيروزى سال 84 احمدى نژاد هم به دليل راى مردم بوده است (منتها به ادعاى آقاى کروبي، آن زمان، نمى‌‌دانسته‌اند احمدى نژاد مخالف حزب است و امروز که فهميده‌اند ديگر به او راى نخواهند داد)! 

این نویسنده درباره آن بخش از اظهارات کروبى که «اگر حزبى باج و رانت بخواهد و قصد سوء استفاده داشته باشد، کاملا بجاست که دولت با آن برخورد کند»، نوشته:« به نظر نمى‌رسد آقاى رئيس جمهور، چيزى جز اين را گفته و معتقد باشد. ايشان نيز گفته است من به احزاب باج نمى‌دهم. آيا رئيس جمهور، حزب اعتماد ملى را تعطيل کرده است يا تدبيرات شديد امنيتي، حول و حوش آن گذاشته است؟ اگر چنين است خوب است آقاى کروبى برملا کند. باج‌خواهى و رانت‌خواهى احزاب که متاسفانه، پديده نادرى هم نيست، اولين آسيبش به مردم مى‌رسد و طبيعى است که رئيس جمهور براى حفظ حقوق مردمى که او را برگزيده‌اند با چنين احزابى مقابله کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین