کد خبر: ۶۴۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۱
معاون دبیرکل جبهه مشارکت:

دلیل بازداشت قابل مشخص نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن اعتراض نسبت به بازداشت «هادی قابل»، عضو شورای مرکزی این حزب، در ماه مبارک رمضان آن را نشانه‌ای از رویکرد جریان حاکم جهت به انحراف کشانیدن برنامه‌های اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس هشتم عنوان کرد. 

در همین خصوص سید شهاب‌الدین طباطبایی، رییس شاخه جوانان حزب مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی‌ آفتاب گفت: شاخه جوانان حزب، شنبه شب جهت دلجویی از خانواده آقای قابل به منزل ایشان رفت.

طباطبایی با انتقاد از نحوه بازداشت‌ هادی قابل گفت: واقعا شرم‌آور است که به بهانه پرسیدن «سوال شرعی» مقابل منزل آقای قابل آمدند و این موضوع نشان دهنده آن است که دیگر از «سوال شرعی» هم به عنوان ابزاری در خدمت اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه هادی قابل تنها یک بار توانسته است با منزل خویش تماس تلفنی داشته باشد، گفت: روز شنبه خانواده آقای قابل از تهران به قم رفتند تا شاید بتوانند با ایشان ملاقات کنند،‌ اما آقایان حتی اجازه تماس تلفنی هم ندادند. آقای قابل نیز تنها یک بار با خانه تماس گرفته و گفتند که برنامه‌های ماه رمضان مثل سخنرانی در مساجد و منابر که ایشان دعوت بودند را به مدت یک هفته کنسل کنند.

آذر منصوری، معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت نیز با انتقاد از بازداشت هادی قابل به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: هنوز از علت بازداشت ایشان خبری نداریم اما با تشکیل کمیته‌ای سعی می‌کنیم که مسایل حقوقی را با توجه به جوانب امر پیگیری کنیم.

منصوری با بیان اینکه «هنوز هیچ دلیلی برای بازداشت قابل پیدا نشده»، گفت: در پیگیری‌هایی که خانواده ایشان داشته‌اند، هیچ یک از مسئولین دادسرای ویژه روحانیت قم پاسخی نداده‌اند و تنها گفته‌اند که برای ایشان لباس کافی ببرند.

وی در خصوص انتخاب وکیل برای قابل گفت: قرار است که دوشنبه وکیل ایشان مشخص شود و در حال حاضر مشغول بحث و بررسی برای انتخاب یک وکیل روحانی برای ایشان هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین