کد خبر: ۶۴۹۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

دستگیری صیادان غیرمجاز در مشگین‌شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر از دستگیری ۲ صیاد غیرمجاز ماهی در محدوه سد سبلان این شهرستان خبر داد.
دستگیری صیادان غیرمجاز در مشگین‌شهر
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف محمدی روز سه‌شنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در منطقه این ۲ صیاد متخلف را که در محدوده سد سبلان تور انداخته و اقدام به صید ماهی کرده بودند، دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این صیادان غیرمجاز در رودخانه قره‌سو و حاشیه سد سبلان اقدام به صید ماهی می‌کردند، افزود: از این متخلفان سه رشته تور دام صید ماهی به طول ۳۰۰ متر و یک رشته تور سالیک به همراه ۱۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای کشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت: این ۲ صیاد غیرمجاز و متخلف با تشکیل پرونده برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی تحویل سیستم قضایی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر با اشاره به فصل تخم‌گذاری و زادآوری انواع گونه آبزیان در این مقطع از سال گفت: صید غیرمجاز از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان است و برای همین هرگونه صید ماهی رودخانه‌ای ممنوع می‌باشد.

محمدی از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

سد سبلان در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان مشگین‌شهر و بر روی رودخانه قره‌سو قرار گرفته و زیستگاه مناسبی برای انواع ماهیان رودخانه‌ای و پرندگان آبزی، کنارآبزی و استراحتگاه امنی برای پرندگان مهاجر بشمار می‌رود.

مشگین‌شهر در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین