کد خبر: ۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
پیش از اجلاس عمومی سازمان ملل

سولانا از روحانی درخواست دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به زودی با «خاویر سولانا» دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش آفتاب، دکتر «حسن روحانی» دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی، روز پنج‌شنبه (29 شهریورماه) به بروکسل می‌رود تا با خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کند.

سولانا در گفت و گو با روزنامه عکاظ عربستان، ضمن اعلام خبر دیدار قریب‌الوقوع خود با روحانی بر «ادامه تلاش ها برای حل موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران» تاکید کرد.

سولانا در این گفتگو تصریح کرد: «تلاش‌ها همچنان برای حل پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد و ما برای حل این مسئله از راه گفتگو تلاش می‌کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که دیدارش با حسن روحانی، مسئول سابق پرونده هسته‌ای ایران پیش از برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در زمان مهمی برگزار می‌شود.

دفتر رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تایید اظهارات سولانا، اعلام کرد «دکتر حسن روحانی به دعوت بنیاد کوربر روز چهارشنبه هفته جاری در حضور نمایندگان پارلمان آلمان و عده‌ای از مقامات دولتی و نخبگان این کشور سخنرانی خواهد کرد».

همچنین دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد بنیاد کوربر مبنی بر برگزاری دیدارهای جداگانه با وزیر امور خارجه آلمان، مشاور صدر اعظم، رئیس سیاست خارجی آلمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس پارلمان اروپا موافقت کرده است.

موضوع مذاکرات دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مسئول سابق مذاکرات هسته‌ای ایران روابط دو جانبه، مسائل ایران و اروپا، مسائل منطقه‌ای و بین المللی، و محور سخنرانی‌های وی در برلین و بروکسل، مسائل و چالش‌های منطقه‌ای اعلام شده است.

گفتنی است بنیاد کوربر بنیادی غیر دولتی در آلمان است که در خصوص موضوعات مختلف به برگزاری سخنرانی و ملاقات‌های بین المللی اقدام می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین