کد خبر: ۶۵۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

بازدید بدون ماسک ترامپ از کارخانه ماسک سازی/عکس

رئیس جمهوری آمریکا در حالی از یک کارخانه تولید ماسک صورت در آریزونا بازدید کرد که اصلا یکی از آنها را استفاده نکرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است که این سفر بی‌سابقه و خروجش از واشنگتن در دوران کرونا به پیروزی‌اش در انتخابات نوامبر کمک کند.

ترامپ از کارخانه "هانی ول" در آریزونا که محل تولید ماسک‌های ان۹۵ است بازدید کرد. این کارخانه در کمتر از پنج هفته شروع به کار کرد و علت آن هم کمبود تجهیزات حفاظتی بود و به تولید ماسک‌های بهداشتی صورت برای وزارت خدمات انسانی و بهداشت آمریکا مبادرت می‌ورزد.

بازدید بدون ماسک ترامپ از کارخانه ماسک سازی/عکس

ترامپ در جریان این بازدید عینک محافظتی به چشم داشت اما ماسکی بر صورت نگذاشته بود و این در حالی بود که در کارخانه این علامت به وضوح دیده می‌شد که رویش "توجه: استفاده از ماسک صورت در این مکان الزامی است. با تشکر" نوشته شده بود.

مدیر اجرایی کارخانه به همراه مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید و سایرین نیز در بازدید از این مکان ماسک نزده بودند.

بازدید بدون ماسک ترامپ از کارخانه ماسک سازی/عکس

دولت فدرال آمریکا از اوایل آوریل سال جاری میلادی شهروندان را به استفاده از ماسک صورت به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تشویق کرده و گفته که حتی با عدم وجود نشانه‌های بیماری کووید-۱۹ از ماسک استفاده کنند.

مایک پنس، معاون ترامپ روز یکشنبه گفته بود که ماه گذشته از ماسک در کلینیک مایو استفاده نکرده و اشتباه کرده است؛ تصمیم وی در عدم استفاده از ماسک باعث انتقادهای گسترده شده بود.

ترامپ در این مدت همواره تلاش کرده تا دیدگاه خوش بینانه‌ای درباره توانایی کشورش در مواجهه با این بیماری ویروسی ارائه کند و به دنبال بازگشایی هر چه سریعتر مشاغل است که قرنطینه و در پی آن، تعطیلی آنها بر اقتصاد کشور تاثیر زیادی گذاشته و میلیون‌ها تن را در ایالات متحده بیکار کرده است.

بر اساس آمارهای خبرگزاری رویترز، این ویروس در ایالات متحده بیش از ۱.۲ میلیون تن را درگیر کرده و دست کم ۷۰ هزار تن نیز جان باخته‌اند.

بازدید بدون ماسک ترامپ از کارخانه ماسک سازی/عکس

ترامپ در آریزونا همچنین در گفت‌وگویی درباره حمایت از بومیان آمریکایی شرکت کرد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین برنامه‌های دولتش را برای کاستن از نیروی ویژه مقابله با کروناویروس در کاخ سفید در حالی تایید کرد که این نیرو بر روی فاز جدید مربوط به پساکرونا تمرکز می‌کند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا به محض تولید واکسن کروناویروس آن را دریافت می‌کند یا نه، گفت، اگر برای کشور خوب باشد، این کار را انجام می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین