کد خبر: ۶۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

نقشه تازه اردوغان برای شمال سوریه چیست؟

برخی منابع در اپوزیسیون سوریه جزئیات جدیدی از تلاش‌های ترکیه برای حمایت از شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه موسوم به "ارتش ملی سوریه" را فاش کردند.
نقشه تازه اردوغان برای شمال سوریه چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته سایت روزنامه عربی۲۱، زاهر الساکت، از رهبران اپوزیسیون سوریه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: خبرهای منتشر شده از آمادگی برای ایجاد یک تشکل جدید در شمال سوریه صحت دارند و این اقدامات با حمایت ترکیه انجام می‌شوند.

الساکت افزود: تشکل جدید در شمال سوریه تحت فرمانده من بوده و از حمایت مستقیم دولت ترکیه برخوردار خواهد بود. این رهبر اپوزیسیون سوریه در ادامه گفت: هسته اصلی تشکل جدید گروه‌هایی خواهند بود که پیش از این علیه دولت بشار اسد فعالیت می‌کردند اما به دلیل شرایطی که برایشان پیش آمد، مجبور شدند سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

او درباره تعداد نیروهای این تشکل جدید نیز گفت: تعداد آنها به ۴۰ هزار تن خواهد رسید که بخشی از آنها گروه‌های مستقلی غیر از گروه‌های "ارتش ملی سوریه" هستند. الساکت افزود: در واقع آموزش برخی از این نیروها آغاز شده و آنها به گردان‌هایی تقسیم خواهند شد که افسران جدا شده از دولت بشار اسد نقش مهمی در آنها ایفا می‌کنند. این رهبر اپوزیسیون سوریه درباره ماموریت محول شده به تشکل جدید توضیح داد: ماموریت اصلی این تشکل مبارزه با فساد و دفاع از غیرنظامیان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه کارها برای تقویت "ارتش ملی سوریه" آغاز شده و این ابتدای کار است، تاکید کرد: این تشکل ارتش ملی سوریه را تقویت و نقاط ضعف آن را اصلاح خواهد کرد.وی در پایان گفت: تمرکز در تشکل جدید به شکل گسترده‌ای بر مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان در هر کجا که باشند، خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین