کد خبر: ۶۵۰۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

افزایش بیماران کرونا در شهری که سفید اعلام شده بود!

رئیس علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان های استان به منزله پایان یافتن کرونا نیست و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی امکان بازگشت به وضعیت زرد و قرمز وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کووید 19 در استان طی 24 ساعت گذشته، گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته روند ثابت و حتی کاهشی را داشته‌ایم این افزایش می تواند حاصل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه نکردن به فاصله گذاری هوشمند باشد.

وی با اشاره به اینکه مورد فوتی در اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده است، افزود: متاسفانه ۱۵ مورد از موارد ابتلا جدید مربوط به شهرستان خنداب بوده است و این در حالی است که این شهرستان در روزهای گذشته به عنوان شهر سفید از نظر وضعیت کرونا در استان شناخته شده است.

افزایش بیماران کرونا در شهری که سفید اعلام شده بود!

وی گفت: سفید اعلام شدن شهرستان خنداب، طبق معیار وزارت بهداشت و کمیته ملی مبارزه با کرونا، و آن هم با توجه به میزان بستری ها در بیمارستان‌های شهرستان بوده است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: تصمیم برای بازگشایی مساجد و مراسم نماز جمعه و مراسم عبادی، کشوری است و هیچ دلیلی ندارد که با اعلام وضعیت سفید در خنداب، ما فکر کنیم در خنداب ویروس از بین رفته و به حالت عادی زندگی باز گردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: باید واقعا احتیاطات را به طور جدی رعایت کنیم، بویژه در مورد شهرستانهایی که سفید اعلام می شوند، من از همه مسئولین و مردم خواهش می کنم که موضوع بهداشت فردی را جدی بگیرند، باید فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است و ما اگر رعایت نکنیم نتیجه آن جز افزایش مبتلایان نخواهد بود.

وی گفت: طبق آمار ها سن ابتلا به کرونا ویروس در استان، کماکان بین ۴۰ تا ۵۰ و ۵۰ تا ۶۰ است و سن افراد متوفی در اثر این بیماری بالای ۶۵ سال است که افراد بالای ۸۰ سال بیشترین مورد را به خود اختصاص داده اند.

جمالیان در پایان افزود: موضوع مهم در زمان کنونی این است که نگران مرگ و میر افراد پر خطر و مسن هستیم. افراد دارای فشار خون، سن بالا، دیابت، بیماری قلبی و سایر مواردی که ایمنی بدن را تضعیف کند، در خطر مرگ و میر هستند و نگرانی ما از این بابت است، پس از مردم درخواست دارم که حساسیت و‌ جدیت خود در مورد این ویروس را حفظ کنند و بدانند که با افزایش بیشتر مبتلایان در جامعه جان سالمندان و افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند را به خطر انداخته ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین