کد خبر: ۶۵۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

موافقت صندوق بین‌المللی پول با وام تاجیکستان برای مقابله با کرونا

روابط عمومی صندوق بین المللی پول از موافقت شورای اجرایی این صندوق با اعطای وام ۱۸۹.۵ میلیون دلاری در چارچوب مکانیسم ابزار سریع مالی صندوق به تاجیکستان خبر داد.
موافقت صندوق بین‌المللی پول با وام تاجیکستان برای مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش روابط عمومی صندوق بین المللی پول، منابع این وام قرار است برای رفع نیازهای فوری کشور تاجیکستان در تأمین مالی تراز پرداخت ها و نیازهای مالی مرتبط با ویروس کرونای جدید هزینه شوند.

در این گزارش آمده است، ویروس کرونا ضربه مهلکی به اقتصاد تاجیکستان وارد خواهد آورد. به همین خاطر ارگان های دولتی تدابیری را در راستای افزایش هزینه های بهداشتی کشور، تقویت حمایت اجتماعی از گروه های آسیب پذیر و همچنین حمایت از شرکت ها در زمان همه گیری با هدف حفظ اقتصاد کلان اتخاذ می کنند.

صندوق بین المللی پول معتقد است این کمک مالی مانع بروز بی ثباتی اقتصادی و همچنین اوضاع زندگی مردم خواهد شد و کمک می کند بودجه موجود برای نیازهای بهداشتی و اجتماعی جامعه در پی شیوع کرونا اختصاص یابد.

براساس مطالعات تحلیل گران صندوق بین المللی پول، انتظار می رود بحران کرونا پیامدهای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را بر تاجیکستان تحمیل کند. در حال حاضر پیش بینی می شود اقتصاد تاجیکستان ۲ درصد کوچک تر شود و کسری بودجه این کشور تا ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را در بر گیرد.

پیش تر «تائو ژانگ» قائم مقام صندوق بین المللی پول پس از نشست شورای اجرایی این صندوق گفت بود: اختلال در تجارت و حمل و نقل موجب کاهش قابل توجه درآمدهای دولت تاجیکستان شده که باعث ایجاد نیاز فوری برای تأمین مالی تراز پرداخت و بودجه این کشور شده است.

«فیض الدین قهارزاده» وزیر دارایی تاجیکستان پیش از این گفته بود، صندوق بین المللی پول قرار است به این کشور تسهیلات ترجیحی بلند مدت با بهره صفر درصد اعطا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین