کد خبر: ۶۵۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۴
وزیر امور خارجه فرانسه:

برای جنگ احتمالی با ایران آماده شویم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه فرانسه اعلام كرد: جهان باید برای جنگ احتمالی با ایران بر سر خواسته‌های هسته‌‌ای این كشور آماده شود. 

به گزارش خبرنگار آفتاب به نقل از رادیو آمریكا، برنار كوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه روز یكشنبه در گفت‌وگو با رادیو و تلویزیون فرانسه گفت كه مذاكرات برای حل مساله‌ هسته‌‌ای ایران اولین اولویت است اما «ما باید برای بدترین وضعیت آماده شویم و بدترین وضعیت جنگ است.»

وی با بیان این‌که معتقد نیست این جنگ قریب الوقوع باشد گفت كه كشورش و آلمان در حال مذاكره درباره احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند.

وی افزود كه فرانسه به شركت‌های تبعه‌ خود توصیه كرده است با تهران تجارت نكنند.


روزنامه فایننشیال تایمز نیز با ذكر اینكه دولت فرانسه از شركت‌های بزرگ تجاری خواسته است در ایران سرمایه‌گذاری نكنند به نقل از كوشنر نوشت: ما از برخی شركت‌های بزرگ فرانسوی خواسته‌ایم به مناقصات ایران وارد نشوند. من فكر می‌كنم كه این امر مورد توجه قرار گرفته است و ما تنها كشوری نیستیم كه چنین كاری را انجام داده‌ایم.

فایننشیال تایمز افزود: اظهارات كوشنر شركت‌هایی نظیر توتال را تحت فشار قرار خواهد داد. پاریس در دوران ریاست جمهوری ژاك شیراك در مقابل فشار واشنگتن برای ترغیب عدم سرمایه‌گذاری در ایران مقاومت كرد.

وزیر خارجه فرانسه گفت كه مادامی كه مذاكرات ادامه پیدا می‌كند اروپا می‌تواند برای تحریم‌های مستقل از سازمان ملل آماده شود.

خبرگزاری رویتر به نقل از كوشنر نوشت: ما شركت‌های فرانسوی را از این كار منع نمی‌كنیم اما به آنها توصیه كرده‌ایم چنین كاری را انجام ندهند؛ اینها شركت‌های خصوصی هستند و من فكر می‌كنم این امر مورد توجه قرار گرفته و ما تنها كسانی نیستیم كه این كار را انجام داده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین