کد خبر: ۶۵۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

روسیه و چین مخالف استفاده از کرونا برای تسویه حساب‌های سیاسی هستند

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد: روسیه و چین با تلاش‌های برای استفاده از وضعیت پیرامون انتشار ویروس کرونا برای تسویه حساب‌های سیاسی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، سرگئی نارشکین که ریاست جامعه تاریخی روسیه را نیز برعهده دارد در یک کنفرانس ویدئویی با چین به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی گفت: تاریخ به ما می‌آموزد که حفظ وحدت در برابر تهدیدهای جهانی تا چه اندازه اهمیت دارد.

وی افزود: روسیه و چین با درک مسئولیت خود از اصل همبستگی جهانی حمایت می‌کنند و هر گونه تلاش برای استفاده از انتشار همه‌گیر ویروس کرونا را برای تسویه حساب‌های سیاسی رد می‌کنند.

روسیه و چین مخالف استفاده از کرونا برای تسویه حساب‌های سیاسی هستند

ترامپ در یک ماه اخیر که با انتشار بسیار گسترده کرونا در آمریکا مواجه و دهها هزار نفر بر اثر این بیماری در آمریکا جان خود را از دست داده و بیش از یک میلیون نفر هم آلوده شده‌اند برای فرافکنی چین را متهم به انتشار این ویروس و پنهان کاری اطلاعات مرتبط با آن کرده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز به تازگی در این پیوند مدعی شد ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان در مرکز چین نشات گرفته است.

پمپئو به تازگی در مصاحبه‌اش با فاکس نیوز از چین به دلیل «مخفی کاری در برخورد با کرونا» انتقاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه دیگری با «ای بی سی» گفت شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد ویروس ساخته آزمایشگاهی در ووهان چین است.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این روزها که میلیونها نفر در جهان با این مصیبت (شیوع کرونا) مواجه شده‌اند، اختلاف افکنی بین ملت‌ها غیراخلاقی است.

وی ادامه داد: فقط اعتماد و کمک متقابل امکان برای رفع پیامدهای کرونا و حفظ ثبات در جهان را فراهم می‌کند.

نارشکین گفت: امیدوارم که پیروزی بر کرونا که بی‌شک به آن دست می‌یابیم همانند پیروزی بر فاشیسم امکان خواهد داد تا بشریت درس‌های لازم را بگیرد و از بروز چنین بحران‌هایی در آینده جلوگیری کند.

وی در مورد نقش شوروی و چین در پیروزی در جنگ دوم جهانی گفت: اتحاد جماهیر شوروی و چین بالاترین هزینه را برای پیروزی در جنگ دوم جهانی پرداختند و هر گونه تلاش برای کاستن از سهم روسیه و چین در پیروزی نه فقط دروغین بلکه اقدام تبهکارانه است.

مقام‌های روسیه در هفته‌های اخیر بارها از تلاش امریکا برای متهم کردن چین در مساله شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد که روسیه نمی‌تواند با آمریکا در اتهام علیه چین در مساله انتشار ویروس کرونا همراهی کند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری دولتی تاس، دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران افزود: روسیه و چین به تبادل اطلاعات و یادداشت‌ها در مورد معالجه و مبارزه با کرونا می‌پردازند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما با ادعای سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اینکه چین در انتشار کرونا مسئول است، موافق نیستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین