کد خبر: ۶۵۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

موضع‌گیری اتحادیه عرب نسبت به تشکیل دولت جدید عراق

در پی رأی اعتماد به دولت مصطفی الکاظمی دبیرکل اتحادیه عرب از این اقدام استقبال کرد و تکمیل سریع ترکیب کابینه عراق را خواستار شد.
موضع‌گیری اتحادیه عرب نسبت به تشکیل دولت جدید عراق
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، أحمد أبو الغیط با تبریک به الکاظمی از دولت عراق خواست تا ترکیب کابینه را سریع تر تکمیل کند تا دولت جدید بتواند چالش های فعلی را برطرف کرده و مطالبات به حق مردم عراق را نیز که با تظاهرات از ماه اکتبر سال گذشته آغاز شده است برآورده کند.

أبو الغیط همچنین تأیید کرد که اتحادیه عرب همچنان از عراق پشتیبانی می کند و تمایل خود را برای همکاری با دولت جدید در هر چیزی که موجب وحدت و ثبات این کشور شود اعلام می کند.

لازم به ذکر است که ترکیب پیشنهادی دولت جدید عراق در جلسه بامداد روز گذشته پارلمان این کشور به رأی گذاشته شد به‌طوری که پانزده وزیر پیشنهادی موفق شدند رأی پارلمان را به دست بیاورند. در عین حال، «هشام صالح داود» نامزد تصاحب کرسی وزارت فرهنگ، «اسماعیل عبدالرضا اللامی» وزیر کشاورزی، «ثناء حکمت ناصر» وزیر مهاجرت، «عبدالرحمن مصطفی» وزیر دادگستری و «نوار نصیف جاسم» نامزد وزارت بازرگانی در کابینه الکاظمی در اخذ رای اعتماد از نمایندگان ناکام ماندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین