کد خبر: ۶۵۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
سخنگوی جامعه روحانیت اعلام کرد:

افزایش امید به ائتلاف اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «غلامرضا مصباحی‌مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز معتقد است دیدار احمدی‌نژاد با جامعه روحانیت مبارز در تکمیل دیدار وی با مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. مصباحی‌مقدم در خصوص دیدار هفته گذشته احمدی‌نژاد با جامعه روحانیت مبارز به سوالات خبرنگار پارلمانی آفتاب پاسخ داد.

دیدار آقای احمدی‌نژاد با جامعه روحانیت مبارز در آستانه انتخابات مجلس هشتم چه تاثیری بر وحدت اصولگرایان خواهد داشت؟
با توجه به اینکه موضوع این دیدار مباحث انتخاباتی نبود به نظر من تاثیری بر انتخابات ندارد ولی با توجه به این که آقای احمدی‌نژاد از چنین نشستی استقبال کردند امید به استحکام ائتلاف در مجموعه افزایش یافته است.

آقای مصباحی‌مقدم ! مواضع جامعه روحانیت مبارز در قبال دولت نهم چگونه است؟
در گفت‌وگوهای آیت‌الله مهدوی‌کنی با رییس جمهوری و گزارش‌های در این جلسه در خصوص مسایل اقتصادی و فرهنگی داده شد تا حدودی مواضع روشن شده است. جامعه روحانیت مبارز از دولت احمدی‌نژاد کاملا حمایت می‌کند در عین حال که نگرانی و دغدغه‌های مردم را به رییس جمهوری منتقل می‌سازد به عبارت دیگر با توجه به جهت‌گیری مثبت و درست آقای احمدی‌نژاد در مورد مسایل سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی دارد و مواضع آن به صورت کلی مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز است اما با توجه به اشکالاتی که در مقام اجرا برای مردم پیش آمده مانند نرخ تورم طبعا نگرانی جامعه روحانیت دارد که به طور روشن با دولت و رییس جمهور مطرح کرده‌اند.

با توجه به اینکه آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری از مهم‌ترین منتقدین دولت در میان اعضای جامعه روحانیت هستند آیا غیبت آنها در جلسه اخیر پیامی دارد؟
شرکت نکردن این دو بزرگوار طبیعی است. البته آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به اینکه بسیاری از جلسات جامعه روحانیت را شرکت نمی‌کنند چون معتقدند حضورشان باعث برهم خوردن اوضاع محل برگزاری جلسه می‌شود و موجب اذیت و آزار است و کم‌تر حضور می‌یابند در مورد این این جلسه هم این گونه نبود که جامعه روحانیت اصرار ویژه‌ای به حضور ایشان داشته باشد. تشریف نیاوردن‌شان مانند سایر جلسات است. آقای ناطق‌نوری همراه منظم و مرتب شرکت نمی‌کند البته قالب موارد شرکت می‌کند ولی برخی سفرها مانع شرکت‌شان می‌شود.

آقای مصباحی‌مقدم! درخواست دیدار آقای احمدی‌نژاد با جامعه روحانیت مبارز در شرایطی صورت می‌گیرد که حامیان ایشان در مجلس خبرگان شکست خوردند این درخواست برای بهبود روابط است؟
من تصور نمی‌کنم این تفاسیر و تعابیر اینجا معنا داشته باشد. آقای احمدی‌نژاد در دیدار با مراجع تقلید در قم داشتند و پس از آن با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند من تصور می‌کنم دیدار با جامعه روحانیت مبارز تکمیل این روند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین