کد خبر: ۶۵۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

اعتراض‌ به طرح قرنطینه مسافران در انگلیس

صنایع هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری انگلیس در اعتراض به طرح دولت درباره قرنطینه مسافران به این کشور هشدار داده‌اند که این اقدام باعث سقوط صنعت گردشگری و سفرهای خارجی می‌شود.
اعتراض‌ به طرح قرنطینه مسافران در انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان خطوط هواپیمایی انگلیس موسوم به (ایرلاینز یوکه) که شرکت‌های هواپیمایی بریتیش ایرویز، ایزی‌جت و دیگر خطوط هواپیمایی این کشور را تحت پوشش دارد می‌گوید که زیان تصمیم دولت در این زمینه غیر قابل اندازه‌گیری است و به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

گزارش‌ها حاکی است که با فرا رسیدن فصل تابستان، دولت انگلیس دستورالعملی را تهیه کرده که بر اساس آن مسافران ورودی به خاک این کشور باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. بر اساس این دستورالعمل پلیس موظف است بر حسن اجرای این قاعده نظارت و افراد متخلف را یک هزار پوند جریمه ‌کند.

با این حال سازمان خطوط هواپیمایی انگلیس می‌گوید که به این ترتیب کسی حاضر نخواهد شد حتی برای انجام سفرهای کاری از کشور خارج شود و « از سرگیری پروازهای هوایی و ترمیم اقتصاد کشور طولانی‌تر می‌شود.»

همچنین «لیسا نندی» وزیر امور خارجه کابینه در سایه (حزب کارگر) خواستار روشن‌گری دولت درباره محدودیت‌های جدید شده و می‌گوید در این باره پنج بار از دولت توضیح خواسته، اما پاسخ روشنی را دریافت نکرده است.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس قرار است فردا بخشی از محدودیت‌های قرنطینه را کاهش دهد تا به گفته او چرخ‌های اقتصاد کشور به حرکت درآید. رسانه‌های انگلیسی در همین رابطه امروز گزارش دادند که از ماه آینده میلادی مسافرانی که از مسیرهای هوایی یا زمینی وارد خاک این کشور می‌شوند باید نشانی محل قرنطینه خود را ارائه کنند.بر همین اساس افرادی که محدودیت‌ها را نقض کنند جریمه یا اخراج می‌شوند.

کرونا باعث کاهش ۹۰ درصدی ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس شده و تاکنون چندین شرکت هواپیمایی تصمیم به تعدیل نیروهای خود گرفته‌اند.

فرودگاه گتویک ماه گذشته هشدار داد که برای بازگشت به ترافیک هوایی پیش از بحران شیوع کرونا، به چهار سال زمان نیاز دارد. گزارش‌ها حاکی است که تعداد پروازهای هفته گذشته در این فرودگاه ۹۸ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش یافته است.

هم زمان فرودگاه هیترو لندن به عنوان اصلی‌ترین فرودگاه انگلیس برای از سرگیری مسافرت‌های هوایی و عبور از شرایط قرنطینه، حس‌گرهای فوق پیشرفته نصب خواهد کرد تا بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی کند. مسئولین این فرودگاه امیدوارند حجم قابل توجهی از پروازها در ماه‌ آینده میلادی از سر گرفته شود.

نتیجه تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نشان می‌دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش بینی شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین