کد خبر: ۶۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰

هشدار نسبت به تأثیر کرونا بر توسعه کشورهای فقیر

مدیر برنامه عمران سازمان ملل معتقد است که بحران کرونا باعث تعویق درازمدت برنامه‌های توسعه در بسیاری از کشورها خواهد شد.
هشدار نسبت به تأثیر کرونا بر توسعه کشورهای فقیر
آفتاب‌‌نیوز :

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هشدار داد که در بسیاری از کشورها برنامه‌های عمرانی و توسعه برای «سال‌ها، در برخی کشورها حتی ده‌ها سال» به عقب می‌افتد.

او در گفت‌وگو با رادیو سراسری آلمان (دویچلند فونک) تأکید کرد، بحران کرونا نشان داده است که هر چه بیشتر دولت‌ها در سیستم بهداشتی خود سرمایه‌گذاری کنند، نتیجه آن در دوران بحرانی چشم‌گیرتر خواهد بود. اشتاینر در این راستا چین و ایالت کرالای هند را مثال زده است. دولت‌های این مناطق با صرف مخارج زیادی در سیستم بهداشتی و همچنین واکنش سریع به گسترش ویروس کرونا توانسته‌اند جلوی گسترش بیشتر این ویروس را بگیرند و آمار مرگ و میر را پایین نگه‌ دارند.

اشتاینر یادآور شد که بر اثر محدویت‌های ناشی از کرونا ۱۹۰ میلیون تن بیکار شده‌اند، بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی در آستانه ورشکستگی قرار دارند، سیستم‌های تامین اجتماعی در معرض نابودی هستند و خطر سقوط، برخی دولت‌ها را تهدید می‌کند.

مدیر برنامه عمران سازمان ملل تاکید کرده است که با وجود تمامی این معضلات باید به فکر ساختن آینده‌ای بهتر بود. او در این راستا به تغییرات جوی، جنایت‌های سایبری و آوارگی انسان‌ها و مهاجرت‌های میلیونی اشاره کرده است.

اشتاینر معتقد است که بحران جهانی کرونا باعث خواهد شد در آینده سرمایه‌گذاری در منابع انرژی‌ و حمل و نقل و شهرسازی‌ با توجه به میزان خطر آنها برای محیط‌زیست صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین