کد خبر: ۶۵۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

تداوم بارش‌ها و کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که بارش‌ها در برخی مناطق کشور همچنان ادامه دارد گفت: امشب (۲۱ اردیبهشت) به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در برخی مناطق کاهش می‌یابد.
تداوم بارش‌ها و کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز (۲۱ اردیبهشت) در شمال غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی شدت بیشتری دارد تصریح کرد: طی اوایل شب به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر بارش در سواحل شمالی و خراسان شمالی همراه با کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که فردا (۲۲ اردیبهشت) بارش در شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور ادامه دارد گفت: در بخش‌هایی از مرکز و شرق نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست. روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) نیز بارش در شمال غرب، کاهش می‌یابد و در سواحل شمالی و شمال شرق تداوم خواهد داشت.

به گفته ضیائیان روز چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت) در شرق خراسان رضوی و شرق خراسان جنوبی بارش پراکنده همراه با وزش باد و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد و با گذر موج دیگری از شمال غرب کشور به تدریج طی بعد از ظهر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل بارش پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که روز پنجشنبه (۲۵ اردیبهشت) در شمال غرب بارش پراکنده و در سواحل شمالی، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش باران خواهیم داشت گفت: امروز (۲۱ اردیبهشت) در بیشتر مناطق نیمه غربی وزش باد قابل ملاحظه است و در استان‌های واقع در نوار غربی کشور گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه و سه شنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و روز سه شنبه تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ اردیبهشت) کمی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال بارش خفیف باران با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین