کد خبر: ۶۵۰۷۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
ویروس کرونا تکنون باعث مرگ ۶۶۴۰ ایرانی شده است

سردار سپهر: کرونا از آذر ماه در کشور ما بوده اما از بهمن ماه متوجه شدیم

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید حقوق عامه به مردم آموزش داده شود، گفت: چرا از آذر ماه این بیماری در کشور ما بوده و ما از بهمن ماه متوجه شدیم، این حقی است که مردم باید مطالبه‌ کنند.
سردار سپهر: کرونا از آذر ماه در کشور ما بوده اما از بهمن ماه متوجه شدیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سپهر، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اولین جلسه مجمع عالی بسیج حقوقدانان، اظهار کرد: یکی از قشرهایی که در انجام تکالیف بسیج به ما کمک‌رسانی می‌کند، بسیج حقوقدانان است؛ امیدواریم ما قادر باشیم از این فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، بهره لازم را ببریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیش از ۳ هزار فرمان در خصوص بسیج دارند، اگر بخواهیم این فرامین را جمع‌بندی کنیم، نقش مردم نقش نخست است و سازمان بسیج به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، نقش ایجاد سازوکارهای مردم پایه انقلاب اسلامی در بسیج مستضعفین را باید محقق کند. لذا این مسئولیت بزرگ و این کار عظیم ‌توسط اقشار بسیج در تحقق گام دوم انقلاب و تحقق قوانین اساسی و عادی به وسیله مردم در سازوکار سازمان بسیج مستضعفین باید محقق شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هرگاه در نقاط عطف تاریخ‌ساز قرار گرفتیم، نقش مردم در مجرای بسیج نقش نخست بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص مقابله با کرونا، ما اولین نهادی بودیم که با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه امضا کردیم و به این حوزه ورود کردیم. وزارت بهداشت اصلا سازوکار این کار بزرگ را نداشت؛ ما با ایجاد بیش از ۶۰ هزار پایگاه پدافند زیستی در کشور به تمامی عرصه‌هایی که وزارت بهداشت اعلام نیاز می‌کرد، ورود می‌کردیم.

سردار سپهر با بیان اینکه ۸۰ درصد موضوع غربالگری در مرحله اول و دوم بر عهده بسیج بود، گفت: غربالگری کار بسیار سختی است و انرژی و سازوکار خاص خود را می‌خواهد؛ در اروپا و آمریکا امکانات درمانی و‌ بهداشتی ۳تا ۵ برابر کشور ماست اما آنها نتوانستند این موضوع را کنترل و مدیریت کنند.

وی بیان کرد: اساس کشور ما بر گسترش عدالت و تحقق‌ آرمان‌های دینی است؛ دستگاه قضا باید برای نخبگان و خواص و آحاد جامعه برنامه‌ها و آموزش‌هایی در نظر بگیرد که از تمام ظرفیت‌های مردم و جامعه استفاده شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته هرگاه مسائل اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بود، نقش مردم، نقش تعیین‌کننده بوده است.

وی افزود: ما امروز توقع داریم سازمان بسیج حقوقدانان خروجی و محصول داشته باشد و قوه قضاییه به ما کمک کند.

سردار سپهر گفت: طبق آخرین پایش‌ها بیش از ۸۰ درصد مردم با ستاد مقابله با کرونا در حال همکاری هستند؛ ما چه عملکردی داشته باشیم که مردم با دستگاه قضا همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج هم باید با فساد و بی‌عدالتی برخورد کند، افزود: همانگونه که آموزش دین می‌دهیم، حقوق مردم و حقوق عامه را نیز به مردم آموزش دهیم و آموزش حقوق به مردم از یادگیری ‌احکام شرعی کمتر نیست. هر کجا بسیج هست باید یک مرکز مشاوره حقوقی نیز باشد و بخشی از کار بسیج باید آموزش حقوق به مردم باشد.

سردار سپهر اضافه کرد: ما باید به سازمان بازرسی نیز کمک کنیم؛ چرا از آذر ماه این بیماری در کشور ما بوده و ما از بهمن ماه متوجه شدیم، این حقی است که مردم باید مطالبه‌ کنند. از آنجایی که ما در همه جا پایگاه داریم بهتر است بیشترین اخبار را ما به قوه قضاییه دهیم.

در ادامه مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور، نیز در خصوص رابطه و نسبت جهش تولید و سیستم قضایی در کشور گفت: یکی از مباحث مؤثر در تولید، تسهیل امور است که بخشی از آن به مبانی حقوقی و قضایی پیوند خورده است بنابراین سازمان بسیج حقوقدانان در این عرصه می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند.

وی افزود: یکی از واقعیت‌هایی که امروز در کشور وجود دارد منابع متنوع و مزیت‌های نسبی است؛ مؤلفه‌های مؤثر در منابع قدرت، نقش جدی در تولید و رونق و جهش تولید دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
1
11
در خصوص مقابله با کرونا، ما اولین نهادی بودیم که با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه امضا کردیم و به این حوزه ورود کردیم. وزارت بهداشت اصلا سازوکار این کار بزرگ را نداشت؛، خوب سردار عزیز شما که پیشتازید در عرصه مبارزه با کرونا و آذر ماه می دانستید کرونا آمده چرا به مردم و مسولیت اعلام نکردید؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خودش گفته: از آذر ماه این بیماری در کشور ما بوده و ما از بهمن ماه متوجه شدیم. بهمن متوجه شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
2
14
ماهان رو یادمون نرفته.
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
10
بالاخره یک نفر راستگو هم توانست در مورد کرونا حرفی بزند ، امیدواریم به دولت فخیمه چین برنخورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
10
بهتر بود دقیق تر می فرمودند از 23 بهمن ما متوجه شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
9
این حقی است که مردم باید مطالبه‌ کنند!!!
مردم خیلی چیزها را میخوان مطالبه کنند سردار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
1
آره!
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
واقعیت اینه مریضی تو ایران قبل از بهمن بوده
تو آذرماه من و دخترم مبتلا شدیم ولی از اونجاییکه تو ایران این مریضی رو نمی شناختن و آزمایش هم نشده بود اول گفتند سرماخوردگی شدید سه روز بعد آنفولانزای اچ وان ان وان به همین راحتی مریض رو دست به سر کردند خدا به من و بچم رحم کرد مریضی سختی بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین