کد خبر: ۶۵۰۸۵۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
میزان مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به کرونا بسیار نادر بوده است

ویروس کرونا کودکان را آلوده می‌کند؟ آیا دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که هم افراد بالغ و هم کودکان می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند. با این حال، در آمار بیمارستانی نمونه‌های نادری از نمایش علائم شدید و وخیم کرونا در کودکان نشان داده شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اجتماعی- علیرغم آنکه ممکن است کودکان نیز به ویروس کرونا مبتلا شوند با این حال، درصد و احتمال مرگ و یا نشان دادن علائم جدی آسیب تحمیل شده بر آنان بسیار اندک خواهد بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "الجزیره" در گزارشی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر کودکان می‌نویسد: "آیا کودکان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش مثبت است. با این وجود، تنها عده معدودی از کودکان علائم جدی ابتلا به این ویروس را از خود نشان داده‌اند. میزان مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا نیز بسیار نادر بوده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که هم افراد بالغ و هم کودکان می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند. با این حال، در آمار بیمارستانی نمونه‌های نادری از نمایش علائم شدید و وخیم کرونا در کودکان نشان داده شده‌اند. آژانس سلامت فرانسه اشاره کرده که کودکان تنها نشانه‌های خفیفی از این ویروس را نشان داده‌اند و یا اصلا علائمی از ابتلا نداشته‌اند. واقعیت آن است که میزان ابتلای کودکان کم‌تر از افراد بالغ است. نتایج داده‌های مورد بررسی از ایتالیا، کره جنوبی و ایسلند این موضوع را نشان داده اند".

ویروس کرونا کودکان را آلوده می‌کند؟ آیا دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند؟

این شبکه خبری در ادامه می‌نویسد: آیا کودکان ناقل ویروس کرونا هستند؟ در این‌باره اتفاق نظری وجود ندارد. با این حال، تحقیقات تازه نشان می‌دهند که احتمال انتقال ویروس از طریق کودکان اندک است. در بررسی‌های صورت گرفته در فرانسه مشاهده شد که کودک خردسالی که علائم خفیفی از ابتلا به کرونا را داشت در ارتباط با ۱۷۲ نفر قرار گرفت اما آنان بیمار نشدند. در مقابل، کودکان می‌توانند ویروس‌های زمستانی، چون آنفولانزا را انتقال دهند. با این حال، تحقیقی که توسط پژوهشگران آلمانی در ماه گذشته صورت گرفت نشان داد که کودکان نیز می‌توانند همانند بزرگسالان به کرونا مبتلا شده و ناقل آن باشند.

در هفته‌های اخیر مواردی از ابتلای کودکان به ویروس در نیویورک، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا مشاهده شده اند و هشت مورد ابتلای کودکان به ویروس در لندن مشاهده شده که گفته می‌شود شاید ابتلای آنان به نوع تازه‌ای از ویروس کرونا باشد.

با این حال، سیاستگذاران می‌گویند این موارد نادرتر از آن هستند که نیاز به تغییر سیاست‌ها وجود داشته باشد. در مورد بازگشایی مدارس اتفاق نظری میان کارشناسان وجود ندارد. در ایتالیا، به دلیل آن که ۶۰ درصد نیرو‌های کادر آموزشی بالای ۵۰ سال سن دارند نگرانی‌هایی درباره ابتلای آنان به ویروس کرونا در صورت بازگشایی مدارس وجود دارد. با این حال، در کشورهایی، چون آلمان، دانمارک و فرانسه علیرغم موج شدید شیوع ویروس کرونا، بازگشایی مدارس در اولویت قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
16
من فرزند دلبندم را به مدرسه نميفرستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
هر کسی ذره ای عقل در سرش باشد همین کار شما را میکند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
3
سلام، با توجه به اینکه تراکم دانش آموزی مدارس ما بالاتر از حد استاندارد است.طوری که تعداد دانش آموز در کلاس 40 الی 45 نفر می رسد.این می تواند خطر ناک باشد.به نظرم حضور دانش آموزان در مدارس به منظور رعایت فاصله فیزیکی سهمیه بندی بشه و به اولیا هم اعلام بشه.طوری که در هر روز تعداد محدودی در کلاس های با تهویه طبیعی و مکانیکی مناسب حضور یابند.مثلا 15 الی 20 نفر در کلاسی با مساحت 56 متر مربع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
چشم
اول اجازه بده گرما با انبساط كلاس هاي ٢٥الي٣٠متري ما را منبسط بكنه بعد با رها كردن تعدادي زنبور به جهت بال زدن و تهويه هواي كلاس بدون خداي ناكرده هزينه اي ،،انشاالله
حکمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
2
سازمان جهانی حقوق کودک " یونیسف " از احترام نگذاشتن به اجرای بعضی پروتکول های جهانی از سوی برخی دولت ها راضی نیست .
ناشناس
|
France
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
11
1
اروپا خیلی دیرتر از ایران کرونایی شد ولی خیلی از مدارس باز شده اند، فرانسه امروز، دانمارک یک ماه پیش و... کرونا ماندگار شد، نمیشه که مدارس را برای همیشه تعطیل کرد!
پاسخ ها
موسوی
| Belgium |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
سلام من خودم اروپا هستم فقط کلاس اولی ها و کلاس ششم که مهم تر هستند به مدرسه می روند. این هم بین بقیه کلاس ها پخش می شوند هر کلاس 10 یا 12 نفر نه بیشتر.
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
8
مدارس که طول سال 9 ماهه را 8 ماه تعطیل اند این ام روش. چی میخاد بشه.خوب در بدترین شرایط اگه سال بعد دوباره بخونند چی میشه. مگه تو مدارس ما چه چیزی میخوان کشف بکنند که عقب میوفتند.جون بچه ها از همه چیز واجب تره. می خونند نهایتا میشند یکی مثل مسئولان الان که با مدیریت شون پراید میشه 90 میلیون دیگه.
پاسخ ها
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
البته که حرف شما کاملا منطقی هست ،ولی به اینجا کار هم نگاهی بندازید که افرادی که در راس هستند بچه هاشون چه درس بخونند و چه نخونند مسئول میشوند و ما اقشار متوسط که همیشه لنگ همه چیز هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
1
بسیاری را در این چند ماه دیدهام که ویروس کرونا همزاد با عزراییل اما در همین زمان چه کسانی که از حوادث فجیع تری مرگ را به آغوش پس اینچنین با اطمینان ویروس کرونا را با زلزله و... یکی نکنیم که در طول تاریخ هیچگاه چرخهای زندگی را حتی بدترین بیماریها نتوانسته از حرکت باز ، واین درسی است که تاریخ به ما میدهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین