کد خبر: ۶۵۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

۱۶۸۳ ابتلا و ۴۵ فوتی جدید کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۸۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور در توضیح آخرین وضعیت بروز و فوتی های ناشی از کووید۱۹ در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۸۵ نفر رسید.

۱۶۸۳ ابتلا و ۴۵ فوتی جدید کرونا در کشور

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۸۷۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۲۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۶۰۱ هزار و ۳۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از موارد جدید شناسایی شده این بیماری، به صورت سرپایی و یا در بیماریابی فعال بوده است؛ به طوری که این موارد اغلب به دنبال بررسی و اخذ نمونه از افراد دارای تماس نزدیک با مبتلایان و همچنین افراد دارای علایم خفیف و متوسط این بیماری، شناسایی شده اند.

وی تاکید کرد: کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارد و استان تهران نیز نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی ندارد. بر همین اساس در سراسر کشور و بویژه در این دو استان، رعایت و جدیت بیشتر در موارد فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی را درخواست داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین