کد خبر: ۶۵۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
تبلیغات

۵ جاذبه چشمگیر در مسیر ریلی تهران به ساری

از تهران تا گرمسار، ریل از میان شوره زار‌ها و کویر می‌گذرد! شاید با خود تصور کنید اگر این طور است پس چرا این مسیر باید زیبا باشد؟ پاسخ روشن است، چون کویر نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. به طور مثال اگر شما این مسیر را در شب طی کنید، ستاره‌ها و آسمان را انقدر به خود نزدیک می‌بینید که تصور می‌کنید هر آن که دست خود را از پنجره قطار بیرون ببرید، می‌توانید یک ستاره را در مشت بگیرید.
آفتاب‌‌نیوز :

خط آهن تهران ساری از جمله زیباترین خطوط ریلی ایران است که جاذبه‌های منحصر به فردی را در دل خود جای داده است. این مسیر به قدری زیبا است که قطار گردشگری نیز در آن تردد می‌کند.

علاوه بر این‌ها مسیر ریلی شمال، توجه بسیاری از گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است. اما مگر این خط آهن چه دارد که همه از زیبایی منحصر به فرد آن سخن می‌گویند؟ برای یافتن پاسخ این سوال تنها کافی است تا با قاصدک ۲۴ در ادامه " ۵ جاذبه چشمگیر در مسیر ریلی تهران به ساری " همراه باشید.

۵ جاذبه چشمگیر در مسیر ریلی تهران به ساری

تهران تا گرمسار

از تهران تا گرمسار، ریل از میان شوره زار‌ها و کویر می‌گذرد! شاید با خود تصور کنید اگر این طور است پس چرا این مسیر باید زیبا باشد؟ پاسخ روشن است، چون کویر نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. به طور مثال اگر شما این مسیر را در شب طی کنید، ستاره‌ها و آسمان را انقدر به خود نزدیک می‌بینید که تصور می‌کنید هر آن که دست خود را از پنجره قطار بیرون ببرید، می‌توانید یک ستاره را در مشت بگیرید. در روز نیز در بسیاری از نقاط، سرآب خواهید دید که اگر از قبل تجربه کویرگردی نداشته باشید، دیدن این مناظر برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

تونل گدوک

با خرید بلیط قطار ساری از مبدا تهران، شما تونل¬های بسیاری را در دل کوه‌ها می‌بینید و از آن‌ها گذر می‌کنید، اما در این میان یکی از این تونل‌ها از جمله جاذبه‌های اصلی این مسیر است. بله، تونل گدوک، طولانی‌ترین تونل در مسیر فیروزکوه تا ورسک است که بیش از ۲۸۰۰ متر طول دارد. جالب است بدانید این تونل در بلندترین نقطه از این مسیر ریلی حفر شده است و هیجان عبور از آن به طور یقین، خاطرات خوش اردو‌های زمان دبستان را برایتان زنده خواهد کرد.

سه خط طلا

اگر می‌توانستید یک بلیط هواپیما بخرید و این مسیر را از بالا تماشا کنید، شاید می‌دیدید که این خط آهنی چطور با ظرافت و زیبایی به دور کوه پیچیده شده است. همین خطی که وقتی آن را از دور می‌بینید تنها شبیه به سه خط موازی هستند، خطوطی که به سه خط طلا شهره شده‌اند. اما چرا سه خط طلا؟ همانطور که گفتیم سه خط بودن آن به این دلیل است که این ریل تابیده شده بر دور کوه، از دور شبیه به سه خط موازی به نظر می‌رسد و طلایی بودن آن نیز از معماری منحصر به فرد و ظرافت طراحی آن نشأت می‌گیرد. علم و محاسبه‌ای که به سبب آن، قطار می‌تواند بدون کوچکترین فشاری، دامنه یک کوه را به سمت بالا طی کند و به راحتی و یک به یک کوه‌های بسیاری را پشت سر بگذارد.

۵ جاذبه چشمگیر در مسیر ریلی تهران به ساری

پل ورسک

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که نمی‌گذارد تا شما یک بلیط اتوبوس را از مبدا تهران به سمت ساری رزرو کنید و شما را ترغیب می‌کند تا حتماً با قطار به مقصد خود برسید، پل ورسک است. این پل که بیش از چند دهه از عمر آن می‌گذرد، در زمان رضا شاه پهلوی توسط مهندسان آلمانی و اتریش بنا شد. جالب است بدانید ورسک که در منطقه سواد کوه بنا شده است، در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و حتی در کتاب گینس نیز در بخش پل‌هایی که ارتفاع آن‌ها به بیش از ۶۰ متر می‌رسد، از آن نام برده شده است. در نهایت گفتنی است این پل زیبا و تاریخی، ۶۶ متر طول و حدود ۱۱۰ متر ارتفاع دارد و روی دره ورسک بنا شده است.

سواد کوه و پل سفید

بعد از گذر از پل ورسک به سوادکوه می‌رسید، منطقه‌ای سرسبز و زیبا که قلعه کنگلو یکی از دیدنی‌های منحصر به فرد آن است. این قلعه تاریخی که در بالای تپه بلندی قرار گرفته است در زمستان‌های پوشیده از برف، به قدری زیبا و دیدنی به نظر می‌رسد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. پل سفید نیز از جمله دیگر نقاط زیبای این مسیر است که بعد از سوادکوه قرار گرفته است. در پل سفید، قطار از مسیری عبور می‌کند که رودخانه تالار، آن را از جاده ماشین رو جدا کرده است. مناطق سرسبز کوهستانی نیز در ادامه این مسیر قرار دارند که در نهایت شما با عبور از آن‌ها می‌توانید به مقصد سفر خود، یعنی ساری برسید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های این مسیر و دیگر خطوط ریلی زیبای ایران می‌توانید مقاله‌ای با عنوان " چگونه بلیط قطار گردشگری بخریم؟ " را در قاصدک ۲۴ بخوانید.

۵ جاذبه چشمگیر در مسیر ریلی تهران به ساری

در پایان یادآور می‌شویم که شما برای خرید انواع بلیط قطار گردشگری و مسافربری تنها کافی است تا به وب سایت قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. شما در قاصدک ۲۴ می‌توانید علاوه بر بلیط قطار، انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی مورد نیاز خود و حتی بلیط اتوبوس مسیر دلخواهتان را نیز خریداری نمایید و به راحتی سفرتان را با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید به انجام برسانید. البته خدمات قاصدک ۲۴ تنها به خرید بلیط سفر خلاصه نمی‌شود و شما حتی می‌توانید هتل مورد نظر خود را نیز از طریق این مجموعه و به صورت آنلاین، در سراسر کشور رزرو نمایید. لازم به ذکر است خرید اینترنتی بیمه مسافرتی نیز با مراجعه به بخش مربوطه در این سایت امکان پذیر است و کاربران محترم حتی می‌توانند با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴، از امکانات این نرم افزار برای سرعت بخشیدن به خرید ملزومات سفر خود استفاده نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین