کد خبر: ۶۵۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

سرقت از حساب افراد با مهندسی اجتماعی و اسکیمینگ!

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کلاهبرداری با ترفند جذب کمک‌های مردمی از طریق اسکیمینگ کارت حساب خیرین خبر داد.
سرقت از حساب افراد با مهندسی اجتماعی و اسکیمینگ!
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی، با اشاره به روش های نوین سرقت و کلاهبرداری گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و از طرفی ماه رمضان، برخی از افراد سودجو با استفاده از دستگاه پوز بی سیم اقدام به جمع‌آوری کمکهای مردمی خیرین نموده و سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی و با اسکیمینگ کارت افراد موجودی حساب را به سرقت ببرند.

وی افزود: متأسفانه حسب سوابق سالیان قبل و حتی همین روزها، شاهد هستیم برخی افراد سودجو از احساسات پاک و معنوی مردم روزه‌داری که کمک‌های نقدی خود را به جهت سهولت در دسترسی به صورت اینترنتی به حساب‌های معرفی شده واریز می نمایند، در این شرایط سوء‌استفاده نموده و اقدامات مجرمانه خود را به شکل‌های مختلف عملی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: هرچند همکاران ما در پلیس فتا سراسر کشور، تعداد زیادی از این مجرمین را دستگیر کرده اند ولی شهروندان باید دقت داشته باشند پیدا کردن این کلاهبرداران به علت عدم ثابت بودن مکان کسب ‌و کار طولانی‌تر از موارد دیگر خواهد بود.

سرهنگ قاسمی راهکارهای پیشگیرانه جهت جلوگیری از شکل‌گیری این جرایم و مصون ماندن مردم از ضررهای متصور در این موضوع را بیان داشت و گفت: حتی‌المقدور از پرداخت وجوه کمک‌های نقدی خود به وسیله پوزهای بی‌سیمی افراد ناشناسی که به منزل یا محل کار شما مراجعه می‌نمایند خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا بوشهر خاطرنشان کرد: عملیات بانکی و وارد کردن رمز حساب در هنگام استفاده از پوزهای فروشگاهی و بی سیمی، توسط شهروندان انجام گیرد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پلیس فتا بوشهر، قاسمی با تأکید بر اینکه پلیس فتا شبانه روز تلاش می‌ کند در جهت ایمن سازی فضای سایبر اقدامات خود را ارتقاء بخشد ولی به علت گستردگی حوزه های مختلف این فضا، تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل و همراهی مردم است، توصیه کرد: در صورت ضرورت استفاده از پرداخت به وسیله کارت بانکی، از کارتهای هدیه یا کارت حساب با موجودی پایین استفاده شود تا در صورتی‌که مشخصات کارت شما توسط دستگاه اسکیمر کپی شد، ضرر و زیان بالایی متوجه خریدار نشود.

این مقام انتظامی با بیان این‌که متاسفانه اعتماد بیجا به برخی افراد موجب بروز خسارت های مالی می‌شود، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت ناچاری حتماً بعد از دریافت کارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن رمز اول و دوم ایستا تغییر و همچنین فعال‌سازی رمز پویا و یک‌بار مصرف کارت بانکی اقدام کنند.

گفتنی است، پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین