کد خبر: ۶۵۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

دریافت گواهی معتبر حفاظت از حریم خصوصی توسط هوآوی

در حال حاضر تمام شرکت‌های‌ معتبر حوزه گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند تا با ایجاد بالاترین استانداردها، از حریم شخصی کاربران خود حفاظت کنند. هوآوی موفق شده برای دستیار صوتی سیلیا و رابط کاربری EMUI گواهی معتبر حفاظت از حریم خصوصی را دریافت کند.
آفتاب‌‌نیوز :

۸ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی در جریان رویداد آنلاین معرفی سری Huawei P۴۰، ریچارد یو مدیرعامل هوآوی اعلام کرد که رابط کاربری EMUI موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC ۲۷۷۰۱ برای سیستم مدیریت و حفاظت اطلاعات خود شده است. برای اولین بار یک شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان موفق شده این گواهی استاندارد رده بالا را دریافت کند.

ISO/IEC ۲۷۷۰۱ یک استاندارد حفاظت از حریم خصوصی است که به صورت مشترک توسط موسسه بین‌المللی استانداردسازی (International Organization for Standardization (ISO)) و کمیته بین‌المللی الکتروتکنیک (International Electrotechnical Commission (IEC)) ارائه می‌شود. این استاندارد از قوانین، شیوه‌ها و مفاهیم بسیاری برای حفاظت سایبری و حفاظت از حریم شخصی استفاده می‌کند.

دریافت گواهی معتبر حفاظت از حریم خصوصی توسط هوآوی

استاندارد ISO/IEC ۲۷۷۰۱ یکی از بهترین چارچوب‌هایی است که قوانین حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا (EU's General Data Protection Regulation (GDPR)) را رعایت می‌کند، این قوانین یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین حفاظت اطلاعات دنیا است. برای دریافت این گواهینامه، هر کمپانی باید قابلیت‌های حفاظتی محصولات خود را تقویت کند. در مرحله بعد این شرایط توسط یک موسسه حاذق و طرف سوم بررسی می‌شود. موسسه استاندارد بریتانیا (British Standards Institution) مسئولیت بررسی و تائید استاندارد بالای رابط کاربری EMUI را به عهده دارد.

همچنین به گفته ریچارد یو سیلیا (Celia) دستیار صوتی هوشمند هوآوی نیز در روندی جداگانه موفق به اخذ گواهینامه ePrivacyseal برای حفاظت از حریم خصوصی شده است.

کاربران می‌توانند با گفتن عبارت «هی سیلیا» (Hey Celia)  یا نگه‌داشتن دکمه پاور (Power) شروع به کار با این دستیار صوتی کنند. سیلیا به کاربر امکان استفاده از قابلیت‌های پرکاربرد گوشی مانند تماس‌های تلفنی، پیام متنی، تقویم و ... را می‌دهد.

علاوه بر آن می‌توان از این سیستم برای روشن و خاموش‌کردن حالت راحتی چشم، پاسخگویی به تماس‌های از دست رفته، ترجمه چهره به چهره، تشخیص میزان کالری غذا و خرید هوشمند استفاده کرد.

دستیار هوشمتد هوآوی علاوه بر ارائه راهکار‌های آسان‌تر و هوشمندانه‌تر برای استفاده از گوشی همراه، توجه ویژه‌ای نیز به حفظ حریم شخصی کاربر دارد.

نمونه صدای ضبط‌شده از کاربر در تمامی مدت، در دستگاه ذخیره می‌شود و تمام اتفاقات از جمله دسته‌بندی، ذخیره سازی، استفاده، ارسال و حتی پاک کردن صدای ضبط‌شده تحت پروتکل امن TEE OS انجام می‌شوند.

صدا توسط هوش مصنوعی سیلیا جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارائه خدمات بهتر به کاربر ضبط می‌شود، اما برای ایمنی بیشتر بلافاصله بعد از پایان سرویس درخواستی کاربر، پاک خواهد شد. این اطلاعات نه تنها روی فضای ابری هوآوی ذخیره نمی‌شود بلکه به طرف سومی نیز اجازه دسترسی به آن داده نمی‌شود.

در بسیاری از موارد مثل بررسی شرایط آب و هوایی سیلیا نیاز به بررسی موقعیت مکانی کاربر دارد. اما در این شرایط هم سیلیا موقعیت مکانی را حتی با خود گوشی نیز به اشتراک نمی‌گذارد. به این شکل امکان ردیابی کاربر و حتی بررسی رفتارهایش به صفر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین