کد خبر: ۶۵۱۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

«دستور تهیه» یک دیدار فوتبال را بعد از کرونا از لیگ حرفه‌ای کره بپرسید

لیگ فوتبال حرفه‌ای کره جنوبی پس از تسهیل محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا، از سر گرفته شده است اما کووید-۱۹ تغییرات زیادی را در نحوه برگزاری دیدارهای فوتبال در این کشور ایجاد کرده است؛ تغییراتی که سایر کشورها و فدراسیون‌ها می‌توانند آن را الگوی خود قرار دهند.
«دستور تهیه» یک دیدار فوتبال را بعد از کرونا از لیگ حرفه‌ای کره بپرسید
آفتاب‌‌نیوز :

برای آغاز فصل ۲۰۲۰ لیگ فوتبال کره جنوبی موسوم به کِی لیگ (K-League)، تمامی بازیکنان، کادرهای فنی، تیم‌های داوری و عوامل شرکت کننده در این رقابت‌ها باید تست کرونا می‌دادند و جواب تست آنها منفی می‌شد.

دوازده تیم لیگ حرفه‌ای کره جنوبی بطور معمول سه بار در طول فصل با یکدیگر روبرو می‌شوند و پس از ۳۳ هفته، ۶ تیم اول یک بار دیگر با یکدیگر روبرو می‌شوند و ۶ تیم رتبه‌های هفتم تا دوازدهم نیز یک بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت تا پس از آنکه تمامی ۱۲ تیم لیگ حرفه‌ای کره جنوبی ۳۸ بازی را به انجام رساندند، ۶ تیم نخست تکلیف قهرمان و سهمیه‌های آسیایی را مشخص و ۶ تیم رده پایین جدول هم تکلیف تیم‌های سقوط کننده را تعیین کنند.

«دستور تهیه» یک دیدار فوتبال را بعد از کرونا از لیگ حرفه‌ای کره بپرسید

بدلیل اینکه آغاز فصل ۲۰۲۰ K-League دو ماه به تعویق افتاده است، دوازده تیم لیگ حرفه‌ای کره جنوبی قبل از جداسازی ۶ تیم بالای جدول از ۶ تیم پایینی، به جای سه بار تنها دو بار با یکدیگر روبرو می‌شوند. با این احتساب و بعد از پنج بازی مرحله جداسازی، فصل ۲۰۲۰ لیگ کره جنوبی با انجام ۲۷ هفته (به جای ۳۸ هفته معمول) به پایان خواهد رسید.

اگر بدلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، مسابقات به حالت تعلیق درآید و تمامی تیم‌ها دست کم تا پایان هفته بیست و دوم مسابقات خود را برگزار کرده باشند، سرنوشت تیم‌های قهرمان، سهمیه‌های آسیایی و سقوط کننده‌ها را جدول لیگ در پایان هفته بیست و دوم مشخص خواهد کرد. به عبارتی، اگر مسابقات در هفته بیست و چهارم متوقف شود، جدول لیگ در پایان هفته بیست و دوم و قبل از جدا سازی ۶ تیم بالا و پایین جدول برای پنج هفته پایانی، ملاک تعیین قهرمان و ... خواهد بود.

این اقدام فوتبال حرفه‌ای کره جنوبی، نکته‌ای است که که تمامی لیگ‌های حرفه‌ای، فدراسیون‌ها، کنفدراسیون‌ها و حتی فیفا در حال مطالعه آن هستند. در دنیای فوتبال، مهم‌ترین مساله تنها این نیست که مسابقات این فصل را چگونه به پایان برسانند، بلکه مهم‌تر از آن چگونگی برگزاری بازی‌های فصل آینده و احتمالا دو فصل پیش رو تا ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) و یا حتی تعطیلی فوتبال تا اطلاع ثانوی و با توجه به شرایط خاص بهداشت و سلامت هر کشور است.

خبر امروز انحلال باشگاه حرفه‌ای «تیانجین تیانهای» از لیگ برتر چین، زنگ خطری است برای باشگاه‌هایی که در لیگ حرفه‌ای کشور خود با تکیه بر درآمد بلیت‌فروشی، تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی، مخارج خود را می‌پردازند.

«دستور تهیه» یک دیدار فوتبال را بعد از کرونا از لیگ حرفه‌ای کره بپرسید

برخی از اقدامات جدید بهداشتی K-League به شرح ذیل است:

-تعظیم اعضای دو تیم به یکدیگر جانشین دست دادن دو تیم قبل از بازی شده است.

-کودکان همراه تیم‌ها به زمین نخواهند آمد.

-بازیکنان از صحبت با یکدیگر و اعتراض به داور در طول بازی منع شده‌اند.

-بازیکنان ذخیره و کادر فنی روی نیمکت باید از ماسک استفاده کنند.

-بازی‌ها تا اطلاع ثانوی در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار خواهند شد.

-سکوهای خالی به شعارهای الهام بخش بهداشتی، پرچم بزرگ‌ تیم میزبان و تابلوهای تبلیغاتی اضافه، مزین شده بودند.

-مصاحبه بعد از بازی با دو میکروفون (و نه یک میکروفون) و رعایت فاصله گزارشگر و بازیکن انجام می‌شود.

-سازمان لیگ کره جنوبی دفترچه رعایت اصول بهداشتی را برای ۱۲ تیم حاضر در لیگ آماده کرده که قوانین بهداشتی جدید و الزام به رعایت آنها در آن درج شده است. این جزوه به ۴۰ لیگ حرفه‌ای در جهان، از جمله لیگ برتر انگلستان و بوندسلیگای آلمان و به درخواست این لیگ‌های حرفه‌ای با آنها به اشتراک گذاشته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین