کد خبر: ۶۵۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵

هشدار مجدد ترکیه به نیروهای وابسته به حفتر

سخنگوی حزب حاکم ترکیه تأکید کرد: درصورت هرگونه حمله و تعرض علیه کارمندان سفارت آنکارا در طرابلس، خلیفه حفتر را به عنوان دشمن مشروع قلمداد خواهیم کرد.
هشدار مجدد ترکیه به نیروهای وابسته به حفتر
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در نشست کمیته اجرایی حزب خود که به دلیل تدابیر مقابله با ویروس کرونا از طریق مجازی برگزار شد، اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنیم اگر هرگونه حمله و تعرض علیه کارمندان ما در سفارت طرابلس انجام بگیرد، نیروهای حفتر را به عنوان دشمن مشروع قلمداد خواهیم کرد.

پیش از این پنج کشور یونان، قبرس، مصر، فرانسه و امارات با انتشار بیانیه‌ای مشترک سیاست‌های آنکارا در شرق مدیترانه و لیبی را مورد انتقاد شدید قرار دادند. در واکنش به این بیانیه، حامی آکسوی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ترکیه پاسخ تندی داد و این پنج کشور را متهم کرد که تلاش می‌کنند تا «ائتلاف شیطان» به وجود آورند.

این سخنگو خاطرنشان کرد، این پنج کشور به دنبال آشوب منطقه‌ای و بی‌ثباتی در شرق مدیترانه و نیز قربانی کردن امید لیبیایی‌ها برای تحقق دموکراسی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه تأکید کرد: ما از این کشورها می‌خواهیم مطابق با عقل سلیم و قوانین بین‌المللی عمل کنند.

وی افزود: صلح و ثبات در منطقه از طریق گفت‌وگوی اصیل و صادقانه قابل تحقق است، نه از طریق ائتلاف شیطان.

پیش از این، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: بیانیه مشترک وزرای خارجه امارات، مصر، یونان، فرانسه و قبرس درباره دریای مدیترانه دلیلی بر دوگانگی معیارهای این کشورهاست.

در این بیانیه آمده است: ترکیه محاسبات این کشورها برای بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت از کودتاچیان را ناکام گذاشت اما درباره مصر باید بگوییم که دولت حاکم در مصر به جای گفت‌وگو با ترکیه ترجیح داد تا از حقوق و منافع ملت خود در حوزه مدیترانه به سود قدرت‌های خارجی که به آنها اجازه مداخله داده است، چشم پوشی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین