کد خبر: ۶۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

درخواست چین از فرانسه برای قطع رابطه با تایوان

چین با درخواست از فرانسه برای لغو یک قرارداد تسلیحاتی با تایوان هشدار داد که توافق با این جزیره خودگردان به روابط دیپلماتیک پاریس و پکن لطمه می‌زند.
درخواست چین از فرانسه برای قطع رابطه با تایوان
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی تایوان ماه گذشته اعلام کرد، سیستم تداخل موشکی ۲۵ ساله خود را که ساخت فرانسه است، به‌روز رسانی می‌کند. اقدام فرانسه در سه دهه پیش تنش های دیپلماتیک به وجود آورد.

رسانه‌های تایوانی اعلام کردند، این توافق به ارزش بیش از ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای خرید لانچر داگائی ام کی ۲ (Dagaie MK۲) از یک واحد وزارت دفاع فرانسه است که عامل انتقال تجهیزات به ارتش‌های دوست (DCI) محسوب می‌شود. یک منبع مطلع هم گفت، وزارت دفاع تایوان قراردادی برای مدرن سازی شش ناوچه ساخت فرانسه خود دارد.

وزارت خارجه چین در واکنش به این تحولات اعلام کرد: نگرانی جدی خودمان را به طرف فرانسوی ابلاغ کردیم. ما مخالف فروش هرگونه تسلیحات یا تبادل‌های نظامی و امنیتی با منطقه تایوان هستیم. از فرانسه می‌خواهیم تا این فروش تسلیحاتی برنامه ریزی شده به تایوان را لغو کند تا به روابط چین-فرانسه آسیبی وارد نشود.

فرانسه در ۱۹۹۱ شش ناوچه به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار به تایوان فروخت که به توقف روابط دیپلماتیک میان پاریس و پکن انجامید. چین همچنان مدعی حاکمیت بر جزیره خودگردان تایوان است و آن را بخشی از اراضی خود می‌بیند و حتی به الحاق دوباره آن با قوه قهریه هم تهدید کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین