کد خبر: ۶۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

تاکید کنگره به ترامپ برای پاسخگویی درباره حمله به ونزوئلا

رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا گفت، از رئیس جمهوری می‌خواهد تا درباره طرح حمله مرموز به ونزوئلا که در جریان آن دو شهروند آمریکایی دستگیر شده‌اند، توضیح دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره به پاسخ نیاز دارد و ما حالا به این پاسخ‌ها نیاز داریم. ما باید بدانیم که آیا قوانین آمریکا توسط شهروندان این کشور و کمپانی‌های مربوطه نقض شده و اینکه آیا افرادی در دولت واشنگتن از آنچه رخ داد، اطلاع داشتند یا خیر.

وی همچنین گفت: این حمله شبیه به یک برنامه تلویزیونی است و وزارت خارجه آمریکا به درخواست ما برای شرح درباره آن بی اعتنایی کرده است. ما به اطلاعات درباره مقاطعه کاران شرکت خصوصی در فلوریدا که در آمریکا و ارتباط با یک حمله احتمالی به ونزوئلا جلساتی داشتند، نیاز داریم و ما باید بفهمیم که آیا دولت واشنگتن از این روابط اطلاع داشته یا خیر. هرگونه تاخیر بیشتر در یک گذار دموکراتیک در ونزوئلا برای مردم این کشور مخرب است.

تاکید کنگره به ترامپ برای پاسخگویی درباره حمله به ونزوئلا

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اخیرا گفته بود که ارتش این کشور یک حمله را که در آن هشت تن کشته شدند، خنثی کرده و دو تن از دستگیر شدگان نیز شهروند ایالات متحده هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و مایک پامپئو، وزیر خارجه ایالات متحده به صورت علنی هرگونه نقش این کشور در این حمله را رد کردند اما رئیس یک شرکت امنیتی خصوصی در فلوریدا به وضوح گفته بود که نیروهایش برای برکناری مادورو در ونزوئلا فعالیت می‌کردند.

دو مشاور خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز روز دوشنبه پس از متهم شدن از سوی مادورو به داشتن ارتباط با مزدوران این شرکت امنیتی خصوصی استعفا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین