کد خبر: ۶۵۱۳۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای ویروس جدید کرونا تولید شده است

سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونا ممکن است هیچ وقت از بین نرود

سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) هشدار داده است که ویروس کرونا، عامل بیماری کووید-۱۹، که باعث یک اپیدمی جهانی شده "ممکن است هرگز ناپدید نشود." دکتر مایک رایان، مدیر امور اضطراری این سازمان، در کنفرانسی در روز چهارشنبه علیه هرگونه پیش‌بینی در مورد زمان ناپدید شدن این ویروس هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) هشدار داد که ویروس جدید کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است می‌تواند مانند ویروس اچ آی وی به یک بیماری همه‌گیر بومی و دائمی (اندمی) تبدیل شود.

مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: «مهم است که این موضوع مطرح شود: این ویروس ممکن است به یک ویروس همه‌گیر بومی دیگر در جوامع ما تبدیل شود و هرگز از بین نرود.»

سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونا ممکن است هیچ وقت از بین نرود

وی تاکید کرد: «هیچ وعده‌ای در کار نخواهد بود و تاریخی هم وجود ندارد. این بیماری ممکن است به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود، شاید هم چنین اتفاقی رخ ندهد.»

با این حال وی گفت که جهان تا حدودی توانسته‌ است از عهده این بیماری بر بیاید. وی تاکید کرد که اگر واکسنی برای مهار این ویروس تولید شود باز هم تلاش عظیمی نیاز است.

دکتر رایان در کنفرانس ویروس کرونا در ژنو گفت: " اچ آی وی ناپدید نشده اما ما آموخته‌ایم چگونه با آن کنار بیاییم."

درحال حاضر کار برای ساخت حدود یک صد واکسن بالقوه در جریان است اما دکتر رایان اشاره کرد که بیماری های دیگری مانند سرخک هستند که علیرغم وجود واکسن ریشه کن نشده اند.

دکتر تدروس گبریسوس مدیر سازمان بهداشت جهانی هم تاکید کرد که کنترل این ویروس در صورت تلاش کافی ممکن است. منحنی شیوع در دستان ماست، مساله ای که همه در قبال آن مسئولیت دارند، و همه ما باید به متوقف کردن این همه گیری کمک کنیم."

ماریا ون کرکوف اپیدمی‌شناس سازمان بهداشت جهانی هم در این کنفرانس گفت: "باید از نظر ذهنی قبول کنیم که خارج شدن از این همه‌گیری زمان می‌برد."

این هشدارها درحالی صادر می شود که چندین کشور کاهش تدریجی تدابیر منع تردد را شروع کرده اند و رهبران کشورها درحال بررسی چگونگی و زمان بازگشایی اقتصادی هستند.

دکتر تدروس اخطار داد که هیچ راه تضمین شده ای برای کاهش محدودیت ها بدون دامن زدن به موج دوم ابتلا وجود ندارد.

او گفت: "بسیاری کشورها مایل به لغو تدابیر مختلف هستند. اما توصیه ما هنوز این است که هوشیاری در هر کشور همچنان باید در بالاترین سطح ممکن باشد."

دکتر رایان افزود: "یک تفکر وجود دارد دایر بر اینکه مقررات منع تردد جادو کرده و تصور می‌شود که حالا با برداشتن آنها همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. هر دو تفکر پر از خطر است."

طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای ویروس جدید کرونا تولید شده است و حتی برخی از این واکسن‌ها مراحل بالینی خود را می‌گذرانند اما متخصصان حوزه پزشکی به دشواری‌ها یافتن واکسن‌های موثر برای مقابله با این ویروس واقف هستند.

آقای رایان با اشاره به تولید واکسن سرخک گفت که این بیماری با وجود واکسن ریشه‌کن نشده است.

طبق آخرین آمارها، تاکنون بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
کلید ساز
|
Sweden
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
4
4
سازمان جهانی بهداشت نیست بلکه شعبه ای از حزب کمونیست چین است!! رئیس این شعبه خیلی شبیه بسیاری از مسئولان ...است که از گهواره تا گور فقط حقه بازی و شیادی و کلاهبرداری و فریبکاری را یاد گرفته اند!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
داداش کلا توی توهمیا !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
دارد ذهنیت ها را برای آینده آماده میکند. این ویرو از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون درز کرده. آنها داشته اند بر روی واکسن ویروس ایدز کار میکرده اند. ساختار این ویروس هم شبیه همان ویروس ایدز است. چون واکسن یک ویروس ضعیف شده است اینها گویا از دستشان چیزهایی در رفته است. سازمان بهداشت جهانی هم این را می داند. دیگر بازگشت به وضع سابق محال است. این هم واکسن نخواهد داشت. باید دید علم آینده چه می کند. متاسفم.
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
سازمان جهاني بهداشت شده بازيچه دست چين
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
این حرف از نظر بهداشت جهانی هم تایید شده هست ایا؟؟؟ ایا بهداشت میگه باید همه رو در معرض خطر قرار بدیم... اگر حرفش صحیح نیست پس باید در پستی که دارد کارشناسانه تر صحبت کند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
بهش میگم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین