کد خبر: ۶۵۱۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

هشدار جمعی از دانشگاهیان نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان

کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی در خصوص همه گیری مجدد ویروس کووید-۱۹ و عدم اعمال تصمیمات قاطع و تاثیرگذار توسط مسئولین استانی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این پیام آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و ولایت مدار خوزستان و عرض تسلیت ایام شهادت امیر مومنان علی علیه السلام.

شوربختانه، امروزه شاهد آن هستیم که پس از یک دوره اعمال تصمیمات استانی و قرنطینه شهرهای استان به خصوص شهر اهواز و اعمال محدودیت های عمومی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی، به دلیل ساده انگاشتن این همه گیری ویروسی و عدم قاطعیت در خصوص تداوم این محدودیت های ضروری در استان توسط مسئولین و متولیان این امر در ستاد کرونای استان، مجددا با گسترش بی رویه بیماری کووید ۱۹ در شهرهای مختلف استان خوزستان مواجه هستیم.

هشدار جمعی از دانشگاهیان نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان

این حجم بیماران مبتلا که آمارهای رسمی نشان می دهد، به خصوص در اهواز و سایر شهرهای استان، واقعا آزاردهنده است و نشان از کم اهمیت انگاشتن سلامت شهروندان دارد.

برای این شرایط باید در اسرع وقت چاره اندیشی نمود و مسئولین با تداوم محدودیت ها، از اجتماع مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی شدیدا جلوگیری کنند. مسئولان ذیربط باید بدون هیچ مسامحه ای، تا کاهش معنی دار تعداد مبتلایان، دستورالعمل های بهداشتی مصوب را در همه صنوف، سازمان ها و ادارات و بانک ها به صورت جدی اعمال و ارزیابی و نظارت نمایند. از طرف دیگر، بازگشایی عجولانه مدارس و احتمالا دانشگاه ها نیز قطعا در حال حاضر در استان‌ خوزستان نمی تواند در دستور کار قرار گیرد زیرا می‌تواند پیامدهای بسیار منفی به همراه داشته باشد.

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجدانه و جهادی پزشکان و پرستاران و سایر عوامل در صحنه در طول مدت شیوع این بیماری، هم اکنون دغدغه و نگرانی دانشگاهیان نسبت به حفظ تندرستی تک تک شهروندان و همچنین اهمیت رعایت مقررات مربوط در مبارزه با پدیده ای که نه تنها سلامت مردم، بلکه بنیان های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ما را نیز تهدید می کند، ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران را بر آن داشت تا:

۱. از همه اهالی محترم خوزستان و شهروندان عزیزی که در این دغدغه ها با ما همراه و همفکرند، درخواست جدی داشته باشیم که اکیداً از حضور غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و پروتکل ها و دستورات بهداشتی، به ویژه فاصله گذاری ها و استفاده صحیح از ماسک و مواد ضد عفونی کننده را با جدیت رعایت کنند.
۲. همچنین خواستار آن هستیم که مقامات عالی استان با درایت بیشتر و اتخاذ تدابیر مناسب، مجدانه در فراهم ساختن امکانات بهتر برای شهروندان و تأمین اولیه های این ضرورت حیاتی مانند حمایت ها و تسهیلات مالی و اجرایی و اقتصادی ممکن و تسهیل دسترسی و تهیه مواد و وسایل بهداشتی، بکوشند و با متخلفان و ناقضان حقوق مردم، برخوردهای جدی و قاطعانه تری داشته باشند. به امید رهایی هر چه زودتر جامعه بشری از این بلای خانمان‌سوز و ویرانگر، ان‌شاءالله .

کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز"

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین