کد خبر: ۶۵۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
سناتور ارشد دموکرات خواستار شد؛

آمریکا در میانه بحران کرونا، تحریم‌ها علیه ایران را تسهیل کند

عضو ارشد دموکرات در کمیته قضایی سنای ایالات متحده پیشنهاد دیدار مقام‌های تهران و واشنگتن در سطح وزرا برای کاهش تنش و تمرکز بر مقابله با ویروس کرونا را ارائه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«دایان فاینستاین» عضو ارشد دموکرات در کمیته قضایی سنای ایالات متحده طی یادداشتی پیشنهاد دیدار مقام‌های تهران و واشنگتن در سطح وزرا برای کاهش تنش و تمرکز بر مقابله با ویروس کرونا را ارائه کرده است.

وی در این یادداشت با عنوان «ایالات متحده و ایران نیازمند یک طرح صلح ویروس کرونا هستند»، نوشته است که برگزاری چنین دیداری می‌تواند زمینه ایجاد توافقی جامع‌تر را فراهم کند.

آمریکا در میانه بحران کرونا، تحریم‌ها علیه ایران را تسهیل کند

فاینستاین با هشدار در خصوص پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا، پیشنهاد داده است که دست کم برای یک بازه زمانی محدود، گام‌هایی برای تسهیل تنش‌ها در منطقه برداشته شود تا کشورها بتواند بر مقابله با ویروس کرونا در منطقه متمرکز شوند.

سناتور دایان فاینستاین پیشنهاد کرده است که ایران و آمریکا در گام نخست بر سر دیدارهای دوجانبه رده بالا، از جمله در بهترین حالت ملاقات وزرای دفاع و خارجه توافق کنند.

وی در این یادداشت نوشته است: «باور دارم دو طرف با حسن‌نیت مذاکره خواهند کرد. هر دو طرف با جنگ مخالف هستند. دیدار رو‌ در رو می‌تواند اقدام‌های اشتباهی را که به طور ناخواسته ممکن است به جنگ منجر شوند، کاهش دهد».

این سناتور دموکرات همچنین پیشنهاد کرده است که آمریکا در میانه شیوع ویروس کرونا و تلاش‌های ایران برای مهار آن، به این کشور به طور موقت معافیت‌‌‌های جزئی از تحریم‌ها اعطا کرده و زمینه تسهیل اقدام‌های سازمان‌های بین‌المللی برای کمک های بشردوستانه به ایران را فراهم کند.

وی در ادامه خواستار اعطای معافیت‌های موقت از تحریم‌ به مشتریان خرید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران شده و پیشنهاد کرده است که یک مجوز عمومی ۹۰ روزه برای تامین کالاها و تجهیزات پزشکی خاص داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین