کد خبر: ۶۵۱۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

خطرات خرید "ماسک" و "الکل" از دستفروشان

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکزبهداشت شهرستان کرمانشاه نسبت به خطرات خرید ماسک و الکل از دستفروشان هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

بهمن خدادادیان با اشاره به افزایش مصرف ماسک و الکل به دنبال شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه در این روزها، شاهد عرضه این اقلام توسط برخی دستفروشان هستیم که این امر با خطرات بسیاری همراه است.

وی افزود: بعضا ماسک هایی که توسط دستفروشان عرضه می‌شود استفاده شده بوده که مجدد توسط این افراد شسته، اتوکشی شده و بسته بندی و عرضه می شود.

خطرات خرید

خدادادیان تصریح کرد: همچنین برخی از این ماسک ها ماسک‌های خانگی است که توسط خود دستفروشان و بدون رعایت شرایط بهداشتی تهیه شده و عملا محل آلودگی است.

این کارشناس بهداشت محیط در خصوص خطرات خرید الکل از دستفروشان نیز هشدار داد وافزود: بعضا الکل هایی که توسط دستفروشان عرضه می شود الکل متانول صنعتی است که استفاده از آن با خطرات و مضرات بسیاری همراه است.

وی افزود: برخی از این افراد الکل متانول صنعتی را با استفاده از برخی مواد، بی رنگ کرده و به جای الکل اتانول عرضه می کنند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با کرونا تنها الکل اتانول 70 درصد جوابگو است و استفاده از متانول صنعتی به دلیل وجود ترکیبات آروماتیک نه تنها کمکی به بحث مقابله با کرونا نمی کند، بلکه استفاده از آن شدیدا سرطان زا است.

خدادادیان تصریح کرد: ماسک و الکل و سایر اقلام بهداشتی تنها باید از داروخانه ها تهیه شود و افراد باید هنگام خرید به آرم سیب سلامت بر روی بسته بندی این اقلام دقت داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
کدام داروخانه ها لطفا؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین