کد خبر: ۶۵۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۷

سولانا : ایران قطعنامه‌ها را اجرا کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا از هرگونه اظهارنظر درباره اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی این اتحادیه علیه ایران خودداری کرده و خواستار اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از سوی کشورمان شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خاویر سولانا روز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس وزرای کشور و دادگستری اتحادیه اروپا در بروکسل از پاسخگویی مستقیم به این سئوال که آیا اعضای اتحادیه از پیشنهاد فرانسه مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی یکجانبه بیشتر علیه ایران حمایت می‌کنند خودداری کرد و گفت: «چنین درخواستی هنوز از طریق کانال‌های رسمی ارائه نشده‌است و من نمی‌توانم درباره احتمالات مختلف موضوعی که هنوز روی میز قرار نگرفته اظهار نظر کنم».

آقای سولانا در ادامه با اشاره به توافقنامه همکاری اخیر میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «پرونده هسته‌ای ایران یک موضوع بسیار حساس است و به نظر می‌رسد راهی برای حصول پیشرفت در حل مسالمت‌آمیز این پرونده پیدا شده‌است».

رئیس کمیسیون سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان ساخت: «شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌هایی را درباره پرونده هسته‌ای ایران صادر نموده و آن کشور باید این قطعنامه‌ها را اجرا نماید».

مطابق اخبار رسانه‌های داخلی قرار است خاویر سولانا روز پنجشنبه با آقای روحانی مذاکره‌کننده هسته‌ای و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو نماید. گفتنی آقای سولانا از سال 2004 تاکنون به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از ایالات متحده و شرکای اروپایی‌اش در گفتگوهای مربوط به موضوع پرونده هسته‌ای ایران شرکت داشته‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین