کد خبر: ۶۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

ماه رمضان به‌جای چربی‌سوزی عضله‌سوزی نکنید

مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به ورزشکارانی که قصد کاهش وزن در ماه مبارک رمضان دارند توصیه کرد مراقب باشند به جای چربی سوزی، عضله سوزی نکنند.
ماه رمضان به‌جای چربی‌سوزی عضله‌سوزی نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

محمود روشنی بابیان اینکه برخی ورزشکاران در ماه رمضان علاوه بر انجام طاعات و عبادات، از فرصت این ماه برای کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند، اظهارکرد: این افراد درصورتی که در این ماه تحرک و ورزش خود را حذف کرده و رژیم غذایی داشته باشند، به جای چربی سوزی، عضله سوزی خواهند داشت.

وی افزود: اگر ورزشکاری قصد دارد در این ماه کاهش وزن داشته باشد، در کنار اینکه باید ورزش خود را بصورت مستمر انجام دهد، تغذیه مناسبی هم باید داشته باشد.

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه گاها ورزشکارانی داریم که در این ماه ورزش را کنار می‌گذارند و فقط رژیم غذایی می‌گیرند و پس از گذشت بیست روز و یا در پایان ماه رمضان با خوشحالی اعلام می‌کنند که چند کیلو کاهش وزن داشته‌اند، درحالیکه آن چه در این مدت از دست داده اند، عضله‌های بدن و نه چربی‌ها بوده است.

وی گفت: زمانی که وعده‌های غذایی محدود می‌شوند و از طرفی فرد هم فعالیت جسمانی شدیدی ندارد و منبع حرارتی ایجاد نمی‌شود تا سوخت و ساز در بدن اتفاق بیفتد، بدن به سراغ پروتئین‌ها می‌رود و از آن استفاده می‌کند.

روشنی اعلام کرد: عدم تحرک و رژیم تغذیه‌ای نامناسب هرچند باعث می‌شود فرد احساس کند که وزن کم می‌کند، اما در واقع "طلای بدن" یعنی عضلاتی که به سختی ساخته می‌شوند را از دست می‌دهد. عضلاتی که برای ایجاد هر 1.5 کیلوگرم آنها شش ماه زمان نیاز است.

وی همچنین به ورزشکاران توصیه کرد، حتما در هنگام سحر غذاهای کربوهیدراته و پروتئین دار مانند گوشت، تخم مرغ، ترکیبات سویا، تخم بلدرچین و... مصرف کنند تا در طول روز بدن با مدیریت انرژی مواجه نشود و از طرفی هم کمبود پروتئین برایشان پیش نیاید.

مدیرپایگاه قهرمانی استان در خصوص بهترین ورزش‌هایی که در این ماه می‌توان انجام داد هم گفت: ورزش‌های هوازی کم شدت مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و ایروبیک از جمله ورزش‌هایی هستند که می‌تواند حدود یک تا یک ساعت و نیم قبل از افطار آنها را انجام داد.

وی تاکید کرد: ورزشکارانی که هنوز مبتدی هستند از انجام ورزش‌های قدرتی سنگین و انفجاری در این ماه خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین