کد خبر: ۶۵۱۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

دستگیری کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی

سرپرست پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با ارائه رسیدهای جعلی به مالباختگان ۱۰ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده بود.
دستگیری کلاهبردار ۱۰ میلیارد ریالی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: ۳۱ فروردین مرد ۳۲ ساله، مالک مغازه ساعت فروشی ساکن حوالی «سعادت آباد» به پلیس فتا مراجعه کرد و با ارائه شکوائیه از دادسرای ناحیه ۳۱ با موضوع کلاهبرداری رسیدگی و دستگیری متهم را خواستار شد.

وی افزود: شاکی در بازجویی اولیه اظهارکرد فردی با تماس تلفنی با مغازه‌اش، تقاضای خرید ساعت مچی کرد و دو ساعت مچی سفارش داد و پس از گفت و گو بر سر قیمت در نهایت به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به توافق رسیدیم و قرار شد که پس از انتقال وجه به حسابم، کالای خریداری شده را به نشانی وی ارسال کنم.

سرپرست پلیس فتا در ادامه اظهارکرد: فرشنده ادامه داد، خریدار مدعی بود با توجه به ارزش ریالی کالای سفارش داده شده در چند مرحله مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال را از طریق ساتنا به کارتم واریز و فیش‌های واریزی را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای من ارسال کرد.

معظمی افزود: به گفته شاکی خریدار با ارسال فیش‌ها مدعی بود که ۲۴ ساعت دیگر مبلغ واریز خواهد شد و من هم از آنجا که فیش‌های واریزی را دیده بودم، ادعای خریدار را قبول کردم و کالای سفارشی را به نشانی وی توسط پیک فرستادم ولی پس از ۲۴ ساعت مبلغی واریز نشد و متوجه شدم در دام کلاهبرداری قرار گرفتم.

سرپرست پلیس فتا افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران بررسی آن را برعهده گرفتند و در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند، متهم ۲۸ ساله ساکن حوالی "افسریه" را شناسایی کنند و در رصدهای اطلاعاتی به دست آوردند که متهم سابقه‌دار و پیش تر با همین عناوین مجرمانه دو مرتبه روانه زندان شده است.

وی با بیان اینکه در اثنای تحقیقات پلیسی ۱۰ فقره پرونده مشابه دیگر نیز به پلیس فتا ارجاع شد، گفت: شاکیان نیز در اظهارات مشابهی مدعی بودند، متهم مبالغ کالای سفارش شده را از طریق ساتنا واریز کرده است و فیش واریزی را مشاهده کرده‌اند.

معظمی افزود:: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس فتا به جرایم انتسابی اعتراف و اظهارکرد کالای دریافتی را در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش به ارزش پایین‌تر از قیمت واقعی می‌فروخته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را در مجموع به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، از فروشندگان کالا و خدمات خواستکه قبل از تحویل کالا به خریداران اینترنتی از واریز مبلغ توسط متقاضی مطمئن شوند و پس از دریافت پیام واریزی از سوی بانک نسبت به ارسال محموله سفارش داده شده به نشانی متقاضی اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین