کد خبر: ۶۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

جلیقه زردهای فرانسه بی توجه به هشدارها به خیابانها بازگشتند

رسانه ها از برگزاری تجمعهای مختلف در برخی شهرهای مهم فرانسه از سوی معترضان موسوم به جلیقه زرد در این کشور خبر میدهند.
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه ها از حضور جلیقه زردهای فرانسه در خیابانهای برخی شهرهای مهم این کشور با وجود پابرجاماندن اکثر محدودیتهای ایام کرونا خبر دادند.

به گزارش منابع مطلع، جلیقه زردهای فرانسه شنبه بعد از ظهر در اطراف میدان «رولوشن» بزرگترین میدان شهر «بزانسون» در شرق فرانسه تجمع کردند.خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز از ائتلاف جلیقه زردهای فرانسه با معترضان «بلک اسپرینگ» برای ترتیب دادن تظاهراتی با نام بلک اسپرینگ خبر داد.

جلیقه زردهای فرانسه بی توجه به هشدارها به خیابانها بازگشتند

وبگاه فرانسوی «گاردا ولد» نیز از تصمیم جلیقه زردهای فرانسه در برگزاری تجمع در چند شهر این کشور در شنبه خبر داد. این در حالی است که دولت فرانسه نسبت به تجمع بیش از10 نفر هشدار داده است.

به نوشته این وبگاه، در «پاریس» پایتخت فرانسه تجمع کنندگان قصد دارند در میادین مهم شهر تجمع کنند. در شهرهای «تولوز»، «آنگرز»، «مون پلیه»، «آلبی» و «لیون» نیز قرار است تجمعهای مشابهی برگزار شود.

این نخستین تجمع در فرانسه از سوی جلیقه زردها بعد از رفع جزیی محدودیتهای کرونا در این کشور از دوشنبه 11 مه به این سو است.

معترضان فرانسوی که به جلیقه زردها معروف هستند از بیش از یک سال پیش هر هفته شنبه برای نشان دادن اعتراضهای خود در خیابانهای شهرهای مختلف فرانسه حاضر می‌شوند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است. فرانسه تاکنون بیش از ده هزار نفر را طی یک سال گذشته بازداشت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین