کد خبر: ۶۵۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

استان قم هنوز به شرایط عادی در کنترل بیماری کرونا نرسیده است

استاندار قم به بیان آخرین وضعیت استان پیرامون مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: هنوز استان قم به شرایط عادی در کنترل بیماری کرونا نرسیده است.
استان قم هنوز به شرایط عادی در کنترل بیماری کرونا نرسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام سرمست امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، الحاق 63 هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی ازجمله راه و شهرسازی باید در این رابطه موظف به طی فرایند قانونی باشند.

استاندار قم درباره احداث آرامستان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: احداث آرامستان با توجه به مسائل پیش‌آمده در استان مثل قبر فروشی یک ضرورت است.

وی افزود: اگر شهرداری و شورای شهر قم مصمم به اجرای این طرح هستند، بنده این طرح را به رأی خواهم گذاشت و نتیجه رأی‌گیری هر‌چه باشد بنده آن را به اجرا خواهم گذاشت اما درصورتی‌که به دنبال فرصت مجدد برای مطالعه بیشتر و یا مکان‌یابی جدید هستند و این طرح باید از دستور خارج شود بازهم آمادگی خواهم داشت.

سرمست سپس سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم را مورداشاره قرار داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری قدم برداشته و بتوانیم این سند را عملیاتی کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه بخش فرهنگی متولی زیادی داشته اما پاسخگو کم دارد، ادامه داد: می‌توانستیم به منویات مقام معظم رهبری نگاهی سطحی نگرانه داشته باشیم درحالی‌که این‌گونه نبوده و باید به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب توجه جدی داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان آخرین وضعیت استان پیرامون مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: هنوز استان قم به شرایط عادی در کنترل بیماری کرونا نرسیده است.

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در مخالفت با احداث آرامستان در محدوده مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: شهر مقدس قم را با چند شاخصه ازجمله حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران می‌شناسیم اما آیا زیبنده است که در محدوده دو کیلومتری این مکان مقدس آرامستان ایجاد کنیم؟

یونس عالی‌پور تأکید کرد: جایگاه مسجد مقدس جمکران می‌طلبد تعصب خاصی نسبت به این مکان مقدس داشته باشیم و با احداث قبرستان این فضا را خراب نکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین