کد خبر: ۶۵۱۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
همچنین پرواز تهران-مشهد برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با توجه به دستور رئیس جمهور برای بازگشایی درب‌های حرم مطهر رضوی (ع) و هتل‌ها، تعداد پروازها و قیمت بلیت‌ها نیز بار دیگر در آستانه رشد قرار دارد به گونه‌ای که از بلیت‌های با نرخ ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در ایام کرونایی، به بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در روزهای آخر ماه مبارک رمضان رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

نرخ بلیت پروازهای داخلی بار دیگر همزمان با افزایش پروازهای داخلی در تعدادی از مسیرها به نرخ های بالای ۵۰۰ هزار تومان بازگشت.

همزمان با ازسرگیری پروازهای داخلی، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ‌های قبل کرونا برگشت. این در حالی است که در شرایط کرونایی، برخی شهرهایی که پروازهایشان ادامه داشت، به دلیل کاهش تقاضا به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود اما همزمان با شروع مجدد پروازها و افزایش تقاضای سفر، بلیت این پروازها به نرخ‌های بهمن ماه سال گذشته برگشته است.

پس از آنکه شورای سلامت کیش با آغاز پروازها به این جزیره از ۲۵ اردیبهشت (پنج شنبه هفته گذشته) موافقت کرد، تورها و پروازهای کیش نیز آغاز شده و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات عید فطر، بلیت پروازهای کیش با رشد سرسام‌آور قیمت‌ها روبه رو شده است.

به عنوان مثال پرواز پنج شنبه ۱ خرداد تهران کیش ساعت ۶:۴۰ دقیقه از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی، ۵۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است. یک شرکت دیگر هم پرواز ۷:۴۰ همان روز (۱ خرداد) تهران-کیش را با قیمت ۵۴۶ هزار تومان انجام می‌دهد. همچنین بلیت ۷ پرواز اکونومی دیگر در همان روز با قیمت‌هایی از ۶۰۰ هزار تا ۸۵۸ هزار تومان از سوی چند ایرلاین دیگر عرضه می‌شود.

همچنین پرواز تهران-مشهد برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با توجه به دستور رئیس جمهور برای بازگشایی درب‌های حرم مطهر رضوی (ع) و هتل‌ها، تعداد پروازها و قیمت بلیت‌ها نیز بار دیگر در آستانه رشد قرار دارد به گونه‌ای که از بلیت‌های با نرخ ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در ایام کرونایی، به بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در روزهای آخر ماه مبارک رمضان رسیده است.

این افزایش قیمت‌ها در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی همچنان از دریافت تسهیلات حمایتی در برابر آسیب‌های شیوع کرونا به کسب و کارها که مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای پول و اعتبار بود، باز مانده‌اند؛ به نظر می‌رسد ایرلاین‌ها با افزایش نرخ بلیت‌ها به دنبال جبران این کاهش درآمدها باشند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در آذر ماه سال گذشته، نرخ نامه تعیین سقف و کف قیمت بلیت‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی به تصویب رسیده و از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با تأیید روبه رو شده بود، مشخص نیست آیا این نرخ نامه با توجه به کاهش شدید قیمت بلیت هواپیما در سه ماه توقف یا کاهش پروازها، همچنان معتبر است یا از درجه اعتبار شده است.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین