کد خبر: ۶۵۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

چین از اقدامات لازم برای دفاع از هوآوی خبر داد

چین روز یکشنبه هشدار داد که اقدامات لازم را برای محافظت از شرکت هوآوی و سایر شرکت‌ها پس از تصمیم آمریکا برای اعمال محدودیت‌های جدید در خرید از شرکت‌های بزرگ فن آوری انجام خواهد داد.
چین از اقدامات لازم برای دفاع از هوآوی خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پاسخ به تهدیدات آمریکا وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: چین تمام اقدامات لازم را برای حمایت قاطعانه از حقوق و منافع قانونی شرکتهای چینی انجام خواهد داد.

وزارت بازرگانی چین با اعلام آنکه این محدودیت‌ها را تهدید جدی برای زنجیره‌های عرضه جهانی می‌داند، افزود: چین از آمریکا می‌خواهد که فوراً اقدامات نادرست خود را متوقف کند.

حمایت چین از شرکت‌های مخابراتی از جمله هوآوی در حالی مطرح می‌شود که وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد: تحریم‌های جدید به طور محدود و راهبردی به تولیدات نیمه‌رساناهای هواوی که محصول مستقیم برخی نرم‌افزارها و فن آوری‌های خاص آمریکا هستند را هدف قرار می‌دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر گفته بود که ایالات متحده در مورد شرکت مخابراتی چینی «هواوی» ملاحظات امنیت ملی دارد و این موضوعی جدا از روابط تجاری بین واشنگتن و پکن است.

تهدیدات مجدد آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه شرکت های چینی در حالی دوباره آغاز شده است که پیش از این مقامات دولت ترامپ شیوع کرونا را بهانه انتقادات خود از چین کرده و این کشور را به علت تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار کووید۱۹ مورد انتقاد قرار داده بودند.

به رغم اصرارهای آمریکا، چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها در مورد تعلل در مورد اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در جهان تلاش کرده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه‌ها را متقبل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین