کد خبر: ۶۵۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

افزایش مصرف برق کلانشهرها در تابستان/ سناریوی برقی درفصل گرم چیست؟

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: کرونا باعث شده همچنان رفتار مصرف کنندگان در ماه‌های آتی و میزان افزایش مصرف برق در زمان پیک تابستان، غیرقابل پیش‌بینی باشد.
افزایش مصرف برق کلانشهرها در تابستان/ سناریوی برقی درفصل گرم چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

 محسن طرزطلب، با اشاره به اینکه تابستان امسال با وضعیت خاص و ویژه‌ای روبه‌رو هستیم، ادامه داد: بر اساس یک پیش‌بینی وضعیت ویروس کرونا به همین منوال تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و ساکنان مناطق مختلف به ویژه اهالی مناطق گرمسیری که هر ساله در زمان تعطیلات تابستانه به مسافرت می‌رفتند، امسال در محل اقامتی خود باقی خواهند ماند و همین امر منجر به افزایش مصرف برق و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی خواهد شد.

به گزارش وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه بروز این اتفاق منجر به افزایش مصرف برق کلانشهر خواهد شد، گفت: در این صورت ظرفیت پست‌ها و خطوط انتقال برق پاسخگو نخواهد نبود و این مسئله منجر به بروز اتفاقاتی در کلان‌شهرها خواهد شد.

طرزطلب افزود: در مقابل، ممکن است این بیماری در فصل تابستان روند نزولی پیدا کرده و وضعیت عادی شود که قطعا در چنین شرایطی صنایع پرمصرف که هر ساله در زمان پیک تابستان میزان مصرف برق خود را کاهش می‌دادند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم فروش محصولات خود از ابتدای سال در تلاش برای جبران کاهش تولیدشان در فصل تابستان باشند که این امر منجر به افزایش مصرف برق در کشور خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول بر همین اساس باید بدترین سناریو این بخش را در نظر بگیریم و برای هر مسئله‌ای در این حوزه آمادگی کاملی داشته باشیم تا خللی در تامین برق مورد نیاز مردم ایجاد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین