کد خبر: ۶۵۲۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

آیا معتادان هم کرونا می‌گیرند؟

«معتادا که کرونا نمی‌گیرند»، پخش همین یک جمله در فضای مجازی کافی بود که این توهم غلط در ذهن بسیاری نقش ببندد که اعتیاد به موادمخدر مانع از ابتلا به کرونا می‌شود.
آیا معتادان هم کرونا می‌گیرند؟
آفتاب‌‌نیوز :

فضای مجازی همواره آبستن بسیاری از حوادث و رخدادهای تلخ و شیرین بوده است. گاهی شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب مانند تلاش برای جمع‌آوری کمک برای حل مشکلات مردم و گاهی نیز شاهد رخدادهای تلخ در این فضا بوده‌ایم.

با شیوع کرونا در ایران نیز در کنار مطالب علمی که از سوی اساتید جهانی در این فضا ارائه می‌شد، شاهد نسخه‌پیچی‌های عجیب و غریب غیرعلمی بودیم، انتشار شایعه‌ای در زمینه تاثیر الکل در جلوگیری از کرونا کافی بود تا برخی از جوانان گول این تبلیغات سوء را خورده و جان خود را با مصرف الکل‌های تقلبی از دست بدهند.

در روزهای اخیر نیز پخش کلیپی با مضمون «معتادها که کرونا نمی‌گیرند» دست‌مایه طنز بسیاری از کاربران فضای مجازی شد، کلیپی که به سرعت در این فضا منتشر شده و متاسفانه برخی از جوانان را به دام خود انداخت. سوداگران مرگ نیز که بازار را حسابی داغ دیدند، آتش تنور آن را داغ‌تر کردند تا به درآمدهای هنگفت‌شان بیافزایند، درآمدهایی که بهای آن نابودی زندگی هزاران جوان و از هم پاشیدگی خانواده‌ها است.

در همین خصوص یک پزشک فعال در حوزه اعتیاد با بیان این‌که متاسفانه شاهد تبلیغات سوء در زمینه مبارزه با بیماری کرونا هستیم، می‌گوید: یکی از این تبلیغات این است که کسانی که موادمخدر مصرف می‌کنند، مبتلا به بیماری کرونا نمی‌شوند.

جلیل کریم‌خانی با بیان این‌که متاسفانه شاهد این هستیم که این حرف توسط عده‌ای ساده‌لوح مورد پذیرش قرار گرفته است، ادامه می‌دهد: این شایعه به کلی رد می‌شود و با قاطعیت می‌گوییم موادمخدر هیچ نقشی در مبارزه با بیماری کرونا ندارد.

وی با بیان این‌که متاسفانه شاهد رجوع جوانان جدید به مراکز کمپ ترک اعتیاد هستیم که فریب این تبلیعات را خورده و در این دام افتاده‌اند، ادامه می‌دهد: مصرف‌کنندگان موادمخدر نظیر تریاک، به دلیل داشتن مشکلات مختلفی همچون مشکلات سیستم تنفسی، ضعف سیستم ایمنی و نیز تأخیر در تظاهرات بالینی بیماری، جزو افراد پرخطر از نظر ابتلا به بیماری کرونا هستند و باید اقدامات ضروری جهت پیشگیری از بیماری، رعایت بهداشت فردی و غربال‌گری در این افراد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دادگستری خرم‌دره نیز در این‌باره با اشاره به این‌که یکی از موضوعاتی که این روزها در مبارزه با بیماری کرونا به یک چالش تبدیل شده، تبلیغات سوئی است که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، می‌گوید: مافیایی که پشت موادمخدر قرار دارند برای رساندن این مواد خود به جامعه هدف و درگیر کردن جوانان بیشتر به این آسیب خانمان‌سوز رو به تبلیغات مسموم در فضای مجازی آورده‌اند.

حسن بیگدلی با تاکید بر این‌که اطلاع‌رسانی در این زمینه وظیفه نهادهای متولی است، یادآور می‌شود: خانواده‌ها باید در جریان قرار بگیرند که موادمخدر هیچ نقشی در پیشگیری از بیماری کرونا نداشته و تنها موجب آلودگی جوانان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تقریبا اکثر افراد جامعه به فضای مجازی دسترسی دارند، خاطرنشان می‌کند: وقتی جوانان و نوجوانان ما این تبلیغات را می‌بینند، ممکن است وسوسه شده و در دام این مافیا بیفتند، لذا آگاه بودن لازمه اصلی حضور در این فضا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
معتادا نمیگیرن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین