کد خبر: ۶۵۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی ۲۱۱۱ مورد جدید کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان این بیماری در کشور به ۱۲۴۶۰۳ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۱۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۶۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان یک مورد فوتی گزارش شده است. وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، اما سایر استان‌ها وضعیت نسبتا پایداری دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۷۳۹۱
2 آذربایجان غربی ۶۷ ۱۹۵ ۲۷۹۰ ۴۰۰۱
3 اردبیل ۵۴   ۱۷۵۲ ۲۲۹۲
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۹ ۶۰   ۸۱۱
7 بوشهر ۲۰ ۱۳ ۲۹۴ ۵۶۳
8 تهران ۲۳۳      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۱ ۲۸ ۴۸۸ ۵۳۶
10 خراسان جنوبی ۶ ۴۵ ۵۸۳ ۶۳۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی   ۱۱۴ ۶۵۳ ۱۷۶۴
13 خوزستان ۴۲۶ ۳۸۰ ۶۷۱۰ ۷۹۸۰
14 زنجان ۴ ۱۱۹ ۹۱۳ ‭۱۱۰۶
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۴۰ ۶۹ ۵۱۲ ۱۲۴۳
17 فارس ۹۴ ۱۰۲ ۴۱۹۶ ۵۰۹۴
18 قزوین        
19 قم ۲۰      
20 کردستان ۶۳ ۱۴۲ ۱۲۳۶ ۲۱۹۷
21 کرمان ۵۶ ۶۷   ۱۲۷۴
22 کرمانشاه ۸۲ ۹۵   ۲۹۵۵
23 کهگیلویه و بویراحمد ۸ ۹   ۶۰۷
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۶۲ ۱۴۹ ۳۱۴۲ ۳۳۴۱
27 مازندران ۷۱      
28 مرکزی ۳۱ ۱۶۵   ۱۸۹۳
29 هرمزگان ۱۲۱ ۳۱ ۴۸۶ ۲۰۵۹
30 همدان   ۹۹ ۸۰۹ ۹۵۹
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت   ۶۰۲۰نفر تا۲۶اردیبهشت

***

شناسایی ۴۲۶ مبتلای جدید در خوزستان

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های پنج گانه تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۲۶ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که با توجه به افزایش میزان غربالگری بیماری کووید۱۹ در استان، شاهد کاهش ابتلا به این بیماری می‌باشیم.

وی افزود: بر این اساس، موارد شناسایی شده، به شرح زیر می‌باشد:

اهواز: ۲۱۴ نفر
(۱۵۱ نفر قرطینه خانگی، ۶۳ نفر بستری)
دزفول ۴۶ نفر
(۳۱ نفر قرنطینه خانگی، ۱۵ نفر بستری)
شوشتر: ۲۴ نفر
(۲۴نفر قرنطینه خانگی)
شوش: ۲۷ نفر
(۲۷ نفر قرنطینه خانگی)
اندیمشک: ۵ نفر
(۵ نفر قرنطینه خانگی)
ایذه: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
باغملک: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
رامهرمز: ۴ نفر
(۴ نفر قرنطینه خانگی)
لالی: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
هفتکل: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
هویزه: ۳ نفر
(۳ نفر قرنطینه خانگی)
رامشیر: ۱ نفر
(۱ نفر قرنطینه خانگی)
هندیجان: ۱ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
دشت آزادگان: ۸ نفر
(۱ نفر قرنطینه خانگی ۷ نفر بستری)
مسجدسلیمان: ۷ نفر
(۴نفر قرنطینه خانگی، ۳ نفر بستری)
حمیدیه: ۷ نفر
(۳ نفر قرنطینه خانگی، ۴نفر بستری)
باوی: ۹ نفر
(۷ نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)
کارون: ۸ نفر
(۵ نفر قرنطینه خانگی، ۳نفر بستری)
ماهشهر: ۱۵ نفر
(۸نفر قرنطینه خانگی، ۷ نفر بستری)
گتوند:۳ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
آبادان: ۳ نفر
(۲ نفر قرنطینه، ۱ نفر بستری)
خرمشهر: ۲۶ نفر
(۲۵نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
بهبهان: ۷ نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)

که با احتساب این ۴۲۶ نفر تعداد کل مبتلایان به ۷۹۸۰ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۹ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۳۸۰ نفر برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۹۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۶۷۱۰ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

احسان‌پور گفت: از مردم عزیز و روزه‌دار استان درخواست می‌شود تا همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با حداکثر توجه رعایت کنند و با توجه به در پیش بودن ایام عید سعید فطر، جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان، و قطع زنجیره انتقال، از دید و بازدید‌های مربوط به این ایام صرف نظر کنند.

افزایش ۶۳ بیمار جدید به تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد ۲ هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است که این آمار نسبت به روز گذشته ۶۳ مورد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان افزود: در سنندج ۶۷۲ نفر، سقز ۴۴۹ نفر، بانه ۲۴۲ نفر، قروه ۱۹۹ نفر، مریوان ۱۲۰ نفر، دیواندره ۱۶۰ نفر، دهگلان ۹۱ نفر، کامیاران ۱۲۰ نفر، بیجار ۱۱۶ نفر و سروآباد ۲۸ نفرمبتلای قطعی به کرونا ویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۷ هزار و ۶۱۷ نمونه است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۷ مورد مثبت، ۵ هزار و ۲۹۵ مورد منفی و ۱۲۵ مورد هنوز اعلام نشده است.

رضاعی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون ۱۴۲ نفر در استان کردستان بر اثر کرونا جانباختند، ادامه داد: از این تعداد ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۲ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده اند. از ابتدا شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون یک هزار و ۲۳۶ نفر بهبودی قطعی یافته‌اند.

شناسایی ۹۵۹ مبتلا به کرونا دراستان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ابتلا ۹۵۹ نفر به کرونا در این استان خبر داد.

منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به آمار جدید مبتلایان به کرونا در استان همدان، گفت: در مجموع ۹۵۹ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۵۱ نفر تحت درمان و مراقبت در بیمارستان بستری هستند.

او با اشاره به بهبود ۸۵ درصدی مبتلایان به کرونا در استان همدان افزود: تعداد بهبودیافتگان بیماران کرونا در همدان به ۸۰۹ مورد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا ۹۹ بیمار مبتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

کرمی با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در مدارس لازم و ضروری است.

او با بیان اینکه تعداد دانش آموزان در کلاس باید به ۱۰ نفر برسد، تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا ویروس تدریس معلمان باید کاهش یابد و در برنامه شاد تدریس ادامه داشته باشد.

سیر نزولی کرونا در یزد/ از رفت و آمد به استان‌های همجوار خودداری کنید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یزد فعلا در کشور جزء استان‌هایی است که شیوع موج دوم کرونا را در آن مشاهد نشده است.

محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ۱۵ فرودین در استان یزد سیر ابتلا به کرونا نزولی بود و این روند همچنان ادامه دارد هم اکنون ۹۴ بیمار کرونا مثبت در یزد داریم که ۲۸ نفر در icu و ۶۶ نفر بر روی تخت‌های عادی بستری هستند.

او افزود: در شهرستان مهریز یکماه است که مورد مثبتی از کرونا و مرگ ناشی از کرونا نداشته‌ایم و طبق دستورالعمل‌های کشوری این شهرستان می‌تواند سفید باشد، اما شهرستان خاتم بعد از ۵۶ روز، امروز یک مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شده است.

نوری شادکام با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها یک تا دو مورد ابتلا روزانه گزارش می‌شود، ادامه داد: البته در استان یزد موج دوم ابتلا به کرونا را شاهد نبوده ایم، ولی متاسفانه در استان‌های همجوار شاهد سیر صعودی ابتلا بوده ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مردم توصیه کرد: فعلا از رفت و آمد به استان‌های همجوار خود داری کنند و مراقب باشند تا دیگر شاهد شیوع موج دوم کرونا در استان نباشیم.

افزایش مبتلایان به کرونا در استان کرمان به ۱۲۷۴ مورد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست کرونای ۵۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به کرونا در این استان به یک هزار و ۲۷۴ مورد افزایش یافت.

مهدی شفیعی اظهار داشت: با ارسال ۲۷۹ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۵۶ نفر شامل ۱۳ مورد بیمار بستری، ۱۱ مورد بیمار سرپایی و ۳۲ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان جنسیت این تعداد را ۲۴ زن و ۳۲ مرد شامل حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۲ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲۵ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۶ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱ نفر می‌شود.

وی عنوان داشت: تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون یک هزار و ۲۷۴ مورد بوده است.

بگفته وی متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوت به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان اعلام شد که ۲ نفر زن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک نفر مرد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است. مجموع جان باختگان کرونا از ابتدا تا کنون در استان کرمان به ۶۷ نفر رسید.

افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۷۶۴ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۳۰ اردیبهشت، ۱۷۶۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۱۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: هم‌اکنون خراسان شمالی در حد وضعیت هشدار بیماری کرونا است و ادامه این روند به تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها بستگی دارد.

وی بابیان اینکه هنوز تمام استان به‌طور کامل با ویروس درگیر نشده است، خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلای سرپایی در استان زیاد است، اما میزان مبتلایان بستری در ۴ شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و جاجرم بیشتر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این‌که معیار کنونی رسیدن به وضعیت قرمز با وضعیت قرمزی که در شروع بحران داشتیم، تفاوت دارد، بیان می‌کند: اگر متوسط روزانه بستری بیماران بیشتر از ۳ مورد در هر شهرستان و این روند ادامه داشته باشد محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود که وضعیت در ۲ هفته گذشته چنین بوده است و در هفته آینده اعمال محدودیت‌های بیشتر مشخص خواهد شد.

وی تأکید کرد: اگر تا هفته آینده وضعیت به همین منوال باشد و تعداد بستری‌ها یا مرگ‌ومیر افزایش یابد، محدودیت‌های شدیدتری اعمال خواهد شد.

هاشمی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری و رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۳۰ اردیبهشت، ۱۷۶۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۸۹۹ نفر، شیروان ۲۰۳ نفر، فاروج ۱۱۱ نفر، مانه و سملقان ۱۷۹ نفر، جاجرم ۵۰ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۱۳ نفر و اسفراین ۱۷۵ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۶۵۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۲۳۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۵۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

۱۳۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۳۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به ۳۰ اردیبهشت ماه، ۲۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند اظهار کرد: ۱۲ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۱ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

آمار مبتلایان کرونا در فارس از مرز ۵۰۰۰ نفر عبور کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از شناسایی ۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد و کفت: آمار مبتلایان کرونا در استان فارس از مرز ۵۰۰۰ نفر عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۶۸۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان، ۹۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴ نفر رسیده است.

وی افزود: از ۹۴ مورد جدید در استان، شیراز ۳۶ مورد؛ مرودشت ۱۰ مورد؛ داراب ۶ مورد؛ سروستان ۳ مورد؛ کوار، کازرون و ممسنی هر کدام ۲ مورد؛ خرم بید، کوه چنار و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس فوت کردند که مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان به ۱۰۲ نفر رسیده است.  تاکنون چهار هزار و ۱۹۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضروری الزامی است.

آمار مبتلایان مثبت آزمایشگاهی کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۲۴۳ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش ۴۰ مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا در سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری گفت: مجموع افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان با بیماری‌های حادّ تنفسی تا صبح امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به ۲۸۶۳ نفر رسیده است که ۲۳۹۷ نفر از آنان پس از طی دوره درمان، از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در بیماران بستری و سرپایی استان به ۱۲۴۲ مورد رسیده است که ۸۱۸ و ۲٢٢ و ۲۰۲ نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از مجموع ۱٢٠٢ مورد مثبت آزمایشگاهی نیز ۵۱۲ نفر بعد از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شده اند، ۵۶ نفر همچنان در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۶۰۵ نفر مراحل درمان سرپائی و نقاهت را در منزل سپری می‌کنند و ۶۹ نفر نیز متاسفانه جان باخته اند.

شناسایی ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در سی امین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ را به شرح زیر عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و۴۳۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی سه هزار و۹۳۲ نفر بوده است. تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۴۸۸ نفر بوده است.  تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۰ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۱ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۵۳۶ نفر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۸ نفر است.

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

پرویز یزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از مجموع آزمایشات دریافتی از آزمایشگاه مولکولی یاسوج، هشت مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه با احتساب موارد جدید، شمار مبتلا یان به کرونا در استان به ۶۰۷ نفر رسیده است، اظهار کرد: از مبتلایان جدید، دو بیمار مرد و شش بیمار زن در شهرستان بویراحمد شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هر هشت مورد جدید ابتلاء به کرونا از یک خانواده بوده که با مورد مثبت در ارتباط بوده و به شکل سرپایی از آنها نمونه تهیه شده است.

یزدان پناه خواستار توجه به رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های پیش‌بینی شده شد و اظهار کرد: شهروندان نسبت به رعایت دقیقه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند اقدام کنند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۸۱۱ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۸۱۱ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

کریمیان بیان کرد: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۰ نفر است.

شهرستان ایلام ۳۴۶ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی، شهرستان ایوان ۱۱۵ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۵۹ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۶۴ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان دره شهر ۴۳ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۲۲ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۴۶ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان بدره ۳۶ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان سیروان ۲۷ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۳۹ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان هلیلان ۱۴ مبتلا و بدون فوتی، بیشترین آمار مبتلایان وجانباختگان مربوط به شهرستان ایلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد بی‌توجهی بسیاری از شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم، یادآور شد: شهروندان باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال آن است، تصریح کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

۵۴ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۵۴ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

شهرام حبیب زاده بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا استان عنوان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ مورد جدید مبتلایان به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به ۲ هزار و ۲۹۲ نفر رسید.

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون یک هزار و ۷۵۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۳۳ نفر بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

شناسایی ۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی شش مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کامبیز مهدی زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار بیماری کرونا در استان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۷۵ مورد منفی و ۶ مورد مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از مبتلایان شناسایی شده پنج نفر در شهرستان درمیان و یک نفر در شهرستان بیرجند بوده است.

مهدی زاده با بیان اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا در استان نداشته‌ایم، گفت: بدین ترتیب آمار کل فوتی استان همچنان ۴۵ نفر است.

وی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان را ۶۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته وی ۵۸۳ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و یا بهبود یافته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجموع آزمایشات انجام شده برای تشخیص کرونا در استان را چهار هزار و ۶۷۸ مورد ذکر کرد و افزود: نتیجه ۶۳۲ آزمایش مثبت و تعداد چهار هزار و ۴۶ مورد نیز منفی اعلام شده است.

شناسایی ۷۱ بیمار کرونایی جدید در مازندران

۳۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۵۷ نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۱ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۳ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۰ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بی قراری کرونا ویروس در زنجان

کرونا در چند روز گذشته با ماندن روی عدد ۴ مورد ابتلای جدید برای افزایش یا کاهش برسردو راهی مانده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۴ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

تاکنون تست کرونای هزار و ۱۰۶ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۱۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۹ نفر در استان جان خود را از دست داده اند. تعداد مبتلایان جدید در ۵ روز گذشته ثابت مانده است.

کارشناسان بهترین راه مقابله وکاهش تعداد مبتلایان را رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از لوازم بهداشتی نظیر ماسک ودستکش می‌دانند. زنجان طبق آخرین اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان همچنان دروضعیت قرمز است.

نماز عید سعید فطر امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در میدان رسل مقابل مصلی نماز جمعه زنجان برگزار خواهد شد.

براساس مصوبه ستاد کرونا برنامه‌های روز قدس در هیچکدام از شهرستان‌های استان برگزار نمی‌شود و اگر شهرستانی سفید باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهپیمایی برگزار خواهد شد.

۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در مرکزی/مورد فوتی گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نزدیک به ۳۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده است.

سید محمد جمالیان روز سه شنبه در خصوص آخرین وضعیت استان مرکزی به لحاظ شیوع کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به یک هزار و ۸۹۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۸۹۳ مورد مثبت در استان، ۱۰۹ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۳۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و یک هزار و ۲۴۸ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: از ظهر روز گذشته تاکنون و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۱ مورد جدید ابتلاء به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۶ مورد مربوط به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۴ مورد مربوط به ساوه و یک مورد مربوط به خمین است.

جمالیان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی از این بیماری گزارش نشده و بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلاء به کرونا ویروس در استان ۱۶۵ نفر است.

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۴۰۰۱ مورد رسید

با شناسایی ۶۷ مورد جدید، شمار بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به ۴۰۰۱ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در تاریخ ۲۹ اردیبهشت، ۲۹۴ مورد آزمایش قرار گرفت که از این میزان ۶۷ نفر مثبت اعلام شده است. تا این تاریخ با بهبودی کامل ۴۰ تن از بیماران، مجموع بهبودیافتگان به ۲۷۹۰ مورد می‌رسد.

او با اشاره به اینکه در ۲۹ اردیبهشت مورد فوتی گزارش نشده، افزود: مجموع جانباختگان تا این تاریخ ۱۹۵ مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به تشریح موارد مثبت ۲۹ اردیبهشت پرداخت و گفت: در ارومیه ۴ مورد سرپایی - در اشنویه یک مورد بستری - در بوکان ۷ مورد سرپایی و یک مورد بستری - در پیرانشهر یک مورد سرپایی - در سردشت یک مورد بستری – سلماس ۱۱ مورد سرپایی - مهاباد ۲۹ سرپایی و ۵ بستری - میاندواب ۴ مورد سرپایی دو مورد بستری و در نقده یک مورد سرپایی گزارش شده است.

بستری ۲۳۳ بیمار کرونایی در استان تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران از بستری ۲۳۳ بیمار کرونایی در استان تهران ظرف ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان تهران خبر داد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفتگو با شبکه خبر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی بستری شده اند.

وی افزود: این در حالی است که ۶۲ بیمار هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر استان تهران بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند.  این در حالی است که ۲۵۲ بیمار کرونایی هم با توجه به بهبودی از بیمارستان‌ها ظرف این مدت ترخیص شده اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران به هموطنان توصیه کرد با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها هنوز وضعیت ثابتی نشده و شکننده است از سفر‌های پیش رو خودداری کنند. سفر فی نفسه باعث کاهش قوای جسمانی شده و افراد را مستعد ابتلا به بیماری خصوصا بیماری کرونا می‌کند.

زالی خاطرنشان کرد از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت همچنان سفر را به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به بمیاری کرونا قلمداد کرده است.

آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان از ۲هزار نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۱۲۱ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۲۰۵۹ نفر رسید.

حسین فرشیدی در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۹۸۳ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۶۶۲ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۳۵ نفر همچنان بستری، ۸۳ نفر ایزوله، ۲۲۱ نفر در آی. سی. یو و ۲۱ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۸۳۴ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۲۰۵۹ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۳۱ نفر رسیده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۸۶ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۱۴۸۰ نفر بیمار قرنطینه‌ایی تحت مراقبت خانگی هستند، ۲۳ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۳۹ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۲۱ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۷۹ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱ نفر از رودان، ۱۷ نفر از میناب، ۶ نفر از قشم، ۱ نفر از بشاگرد، ۱۵ نفر از بندرخمیر، ۲ نفر از پارسیان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۱۵۳۰، میناب با ۱۷۹، قشم ۹۱، کیش با ۵۴، رودان با ۵۱، حاجی‌آباد با ۵۰، بندرلنگه با ۳۵، بندرخمیر با ۲۷، پارسیان با ۱۷، بستک ۱۲، جاسک ۷ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۳ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

تایید ابتلای ۲۰ نفر به کووید ۱۹ در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از ابتلای ۲۰ نفر به ویروس کرونا در استان بوشهر خبر داد گفت: شمار مبتلایان به ۵۶۳ نفر رسید؛ ۳۲۷ نفر مرد و ۲۳۶ نفر زن.

سعید کشمیری افزود: با بهبودی قطعی ۲۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر، ۲۴۴ نفر در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی گفت: از ۲۰ مورد مثبت جدید، سه مورد در بوشهر، هشت مورد در دشتستان، پنج مورد در گناوه، دو مورد در دیلم، یک مورد در دیر و یک مورد در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایی ۴۷ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و خانمی ۲۹ ساله که هر دو بیمار در مراقبت خانگی قرار دارند و نوزادی سه و نیم ماهه که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

وی بیان کرد: از ۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، پسربچه‌ای دو ساله و دختر بچه‌ای ده ساله، آقایی ۳۶ ساله و خانمی ۲۸ ساله که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و آقایانی ۸۷ و ۳۱ ساله و خانمی ۲۳ ساله که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و متأسفانه آقایی ۸۴ نیز فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از پنج بیمار جدید شهرستان گناوه، سه آقا و دو خانم هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری گفت: دو بیمار جدید شهرستان دیلم، آقایی ۴۷ ساله و خانمی ۴۵ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی اظهار داشت: بیمار جدید شهرستان تنگستان آقایی ۳۵ ساله و بیمار جدید شهرستان دیر خانمی ۱۷ ساله هستند که بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماعات تردد کنند تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازار‌ها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت. : رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

کشمیری بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

شناسایی ۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۲ هزار و ۹۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۵ نفر جان باخته اند.

مهدی محمدی افزود: از ۸۲ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ مورد مربوط به شناسایی ۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاهبیماران بستری و ۶۰ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.  از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۷۳۰ نفر جزء بیماران بستری و دو هزار و ۲۲۵ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۱۳۲ نفر ترخیص شده و ۱۷۳ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

ابتلای ۶۲ نفر دیگر به بیماری کرونا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از۴۶۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه ۶۲ نفر به آمار مبتلایان کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

به گفته دکتر نیکبخت؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر جان باختند. تا کنون ۱۸۵۱۴ نمونه در لرستان به آزمایشگاه ارسال و از این تعداد ۱۵۶۰۶ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۳۳۴۱ مورد مثبت و تعداد ۱۲۲۶۵ نمونه منفی اعلام شده است.

۵۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.  از ابتدا تا کنون تعداد ۳۱۴۲ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند. ۱۴۹ نفر هم بر اثر این بیماری تا کنون فوت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
متاسفانه توپهایی که به بیماری بی تفاوت هستند رعایت موارد بهداشتی را نمی کنند بیرون ماسک نزدند دستکش نپوشیده و فکر میکنند بیماری مال همسایه هست و خودش نمیگیرد و وقتی به این دوستان تذکر هم میدهی از ادم دلخور میشن و بعدا ماها را پدرمون پراکنده سه ماه خانه را تحمل کردیم و الان هم همه مقررات بهداشت را رعایت میکنیم ظلم میکنن و این بیماری تمام نمیشه
اقایان خانم ها قانونمند باشیم و دوره یاخی زندگی کردن گذشت بیدارشو
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین