کد خبر: ۶۵۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۰
انتقاد یک نماینده از گزارش برنامه چهارم

احمدی‌نژاد عملکرد دولت قبل را به نام خود نوشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عادل آذر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به گزارش عملکرد برنامه چهارم توسعه توسط احمدی‌نژاد اظهار داشت که بهتر بود آنچه دولت‌های گذشته انجام داده بودند را از عملکرد دولت نهم تفکیک می‌کرد.

نماینده دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص گزارش عملکرد برنامه چهارم توسعه توسط احمدی‌نژاد گفت: گزارش رییس جمهوری با تاخیری نزدیک به یک سال قرائت شد و چند بعد داشت. شاخص کوتاه مدت این گزارش که تمام افزایش آن با انطباق با برنامه ناشی از عملکرد دولت نهم بود و به جنبه‌های مثبت این دولت باز می‌گشت.

وی اظهار داشت: اما شاخص‌های بلندمدت این گزارش حداقل مربوط به سه سال گذشته یا در خوشبینانه‌ترین حالت برای دو سال گذشته است، بنابراین ناشی از عملیات در دوره‌های قبل نیز می‌شود که بهتر بود آقای رییس جمهوری کار دوره‌های قبل را از دوره نهم تفکیک می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه «احمدی‌نژاد باید در شاخص بلندمدت از دولت‌های قبل یاد می‌کرد»، افزود: از جمله این کارها می‌توانیم به زیربنای که برای رشد صادرات در کشور ایجاد شده اشاره کنیم که متاثر از سیاست‌های سرمایه‌گذاری دولت پیشین است.

آذر گفت: این جهش صادراتی تحت تاثیر پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی است که بالای 90 درصد در دولت خاتمی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه «جا دارد احمدی‌نژاد در گزارش عملکرد سال 85 دقت بیشتر انجام دهد»، گفت: همچنین در شاخص‌ بهره‌وری نیروی انسانی، سرمایه و عوامل تولید که رییس جمهوری سال 84 را نسبت به 83 مقایسه کرد اعلام کرد که 14 درصد رشد داشته که بالاترین رشد بهره‌وری در دنیا حداکثر 3 درصدو در بهترین شرایط 4 درصد بوده است.

نماینده دهلران افزود: آنچه رییس جمهوری گفته یا خطای محاسباتی است یا خطای قرائتی وگرنه رقم واقع‌بینانه‌ای نیست، 14 درصد در هیچ جای دنیا تاکنون رقم نخورده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امیدوار بودیم رییس جمهوری زودتر از این گزارش عملکرد سال 84 را ارائه کرد و امروز گزارش سال 85 را قرائت می‌کردند زیرا به موقع ارائه کردن گزارش نشان دهنده کارایی خوب مدیران است و ایجاد هرگونه شبهه و شائبه را از بین می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین